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dc.contributor.advisorEstima, Ana Cristina Furão Telespt_PT
dc.contributor.authorKorzh, Aleksandra Sergueevnapt_PT
dc.date.accessioned2020-12-11T18:46:40Z-
dc.date.issued2019-12-04-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10773/30017-
dc.description.abstractWe live in a world where brands and products are becoming partially human (regarding names, concepts and the message they transmit) and people are mostly seen as brands. The job market itself is saturated to the point that people must find countless ways to differentiate themselves from other millions of competitors. Thus, the main goal of this dissertation is to understand how regular individuals can build their own personal brand by using storytelling as a marketing tool. The power of telling stories and inspiring others through words has been going on for ages now, even before the digital came into our lives and shifted completely the way we see the world and people. Many centuries ago people used to draw on walls to tell about their day, now we take Instagram pictures. In order to fully comprehend this matter, the concepts of personal branding and storytelling were described in detail on this dissertation. As a support to the literature review, 9 interviews were conducted to several people with different profiles and professions. To conclude, the interviews and the literature review allowed to comprehend that storytelling is an important tool when building a personal brand with the following features: authenticity, consistency, charisma, purpose, strong personality, creativity, adaptation, convincing, memorable, distinctive and clear.pt_PT
dc.description.abstractVivemos num mundo onde as marcas e os produtos estão a ficar parcialmente humanas (nomeadamente nome, conceitos e a própria mensagem que transmitem) e as pessoas são mais vistas como marcas. O mercado de trabalho viu melhores dias e as pessoas também. O mundo de trabalho está saturado a um ponto que as pessoas têm que arranjar maneiras criativas para se diferenciarem da elevada competição que enfrentam. Portanto, o objetivo principal desta dissertação é entender como é que pessoas comuns podem construir a sua marca pessoal através do uso do storytelling, como uma possível ferramenta de marketing. Contar histórias e inspirar pessoas através das palavras tem sido uma prática usada há séculos, mesmo antes da era digital que, ao surgir nas nossas vidas, alterou-as completamente. Alterou a maneira como vemos o mundo e as pessoas. Antes as pessoas desenhavam gravuras nas paredes para contarem o seu dia, agora tiram fotos para o Instagram. De modo a compreender mais a fundo esta matéria, os conceitos de marca pessoal e storytelling foram descritos detalhadamente nesta dissertação. Para apoiar a revisão de literatura, 9 entrevistas foram feitas a diferentes perfis e profissionais. Em conclusão, as entrevistas e a revisão de literatura permitiram compreender que storytelling é importante para a construção de uma marca pessoal com as seguintes características: genuína, consistente, carismática, com propósito, com forte personalidade, criativa, adaptável, convincente, memorável, distintiva e clara.pt_PT
dc.language.isoengpt_PT
dc.rightsembargoedAccesspt_PT
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/pt_PT
dc.subjectPersonal brandingpt_PT
dc.subjectBrandingpt_PT
dc.subjectStorytellingpt_PT
dc.subjectPersonal marketingpt_PT
dc.subjectSelfmarketingpt_PT
dc.titleThe power of storytelling as a marketing tool in personal brandingpt_PT
dc.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.grantorUniversidade de Aveiropt_PT
dc.date.embargo2021-12-20-
dc.description.masterMestrado em Marketingpt_PT
Appears in Collections:UA - Dissertações de mestrado
ISCA-UA - Dissertações de mestrado

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