Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/27275
Title: Projeto de internacionalização: o caso Essência D’Alma: Cerveja Vadia
Author: Correia, Márcia Alexandra dos Santos
Advisor: Pérez Pérez, Noemí
Keywords: Internacionalização
Marketing
Comunicação empresarial
Relação comercial
Defense Date: 16-Jul-2019
Abstract: O presente relatório de estágio tem por objetivo fazer uma descrição geral das atividades desempenhadas ao longo do estágio realizado na empresa Essência D’Alma. É apresentado um enquadramento teórico acerca de temas relacionados com comunicação, cultura empresarial e marketing, entre outros aspetos. Foi desenvolvido também um pequeno projeto com vista à internacionalização da empresa para o mercado espanhol. Este projeto baseia-se em três fases essenciais: estudo de mercado, escolha do modo de entrada e definição do modelo de comunicação
The purpose of this report is to make an overview of the activities performed during the internship at Essência D’Alma. It includes a theoretical framework about themes related to communication, marketing and business culture, among other aspects. A small project was also developed with the aim to internationalize the company to the Spanish market. This project is based on three essential stages: market study, setting the mode of entry and the communication model
URI: http://hdl.handle.net/10773/27275
Appears in Collections:UA - Dissertações de mestrado
DLC - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Documento.pdf6.56 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterLinkedIn
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.