Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/26011
Title: Proposta de uma estratégia de conteúdos para a promoção de uma PME no facebook : o caso da CJO Kontakt
Author: Pinto, Rui Filipe Ferreira
Advisor: Antunes, Maria João
Keywords: Marketing digital
Facebook
Conteúdo
Interação
Defense Date: 2018
Abstract: Esta investigação tem como finalidade definir, implementar e avaliar uma estratégia de conteúdos para o facebook, em contexto empresarial, no setor da educação, mais precisamente, numa escola de línguas. Atualmente, as empresas têm de conseguir acompanhar os avanços tecnológicos, de forma a estarem cada vez mais presentes na vida dos consumidores. A internet é o principal meio de comunicação utilizado pelas pessoas, sendo as redes sociais os principais meios de disseminação e interação. Esta tendência deve ser aproveitada pelas empresas, criando uma imagem de notoriedade, com base em relações de confiança e na preocupação constante com os interesses do consumidor. Nesta investigação estudou-se o impacto que a criação de conteúdos para o facebook tem no processo comunicacional de uma empresa (CJO Kontakt). - facebook da empresa. Os resultados obtidos indiciam que uma estratégia de conteúdos para o facebook deverá englobar: conteúdos gráficos, textuais, vídeo, entre outros, sempre com foco nos interesses do consumidor e promovendo as ofertas da escola.
The purpose of this research is to define, implement and evaluate a content strategy for facebook, in a business context, in the education sector, more precisely, in a language school. Nowadays, companies need to be able to keep up with technological advances, so that they are more and more present in the consumers' lives. Nowadays, the main communication channel used by people is the internet. The interaction between them happens through social media. Companies should follow this trend and take advantages from it, in order to create an image of notoriety, based on relationships of trust and constant concern for the interests of the consumer. The aim of this research was studied the impact of content creation for facebook in the communication process of a company (CJO Kontakt). The steps to realize this study have included the analysis, planning, creation and evaluation of content produced for the company's facebook page. The results have shown that a content strategy for facebook should integrate graphic, textual, vídeo content, among others, always focused on the consumers interests and promoting the school offers.
URI: http://hdl.handle.net/10773/26011
Appears in Collections:DeCA - Dissertações de mestrado
UA - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pinto, Rui Filipe Ferreira.pdf13.78 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterLinkedIn
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.