Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/25933
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorCosta, Rui Carlos Ferreira Cavadas dapt_PT
dc.contributor.authorGomes, Maria Manuel Rodrigues Madeira de Sousapt_PT
dc.date.accessioned2019-05-07T09:10:22Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10773/25933-
dc.description.abstractSe foi na Arte que, desde sempre, se procurou uma compreensão à realidade que nos rodeia, experienciá-la é, portanto, não só interagir, mas vivê-la. As Galerias de Arte foram e são instituições artísticas cujo foco se centraliza em criar relações entre obra-pessoa-espaço. Embora seja necessária a anulação do espaço físico para o respirar da obra de arte, verifica-se, porém, que a afirmação do espaço constitui o factor de Identidade. Partindo do contexto global das Galerias de Arte à análise particular da Galeria PRISKA PASQUER, esta investigação propõe a Comunicação de uma Galeria de Arte pelo uso dos espaços físicos e materiais enquanto suporte de Identidade. Apresentando como proposta final o desenho de uma revista anual, como forma de explorar visualmente os conceitos imateriais da Galeria.pt_PT
dc.description.abstractIf it has been in Art that it was always searched an understanding of the reality that surrounds us, experiencing it goes way beyond an interaction, it is indeed to live it. The Art Galleries were, and still are, artistic institutions whose main focus is centered on establishing relationships between artwork-person-environment. Although it is needed to nullify the physical space for the breathing of the work of art, it turns out, however, that the affirmation of the space is the identity factor. Starting from the global context of the Art Galleries to the specific analysis of the Gallery PRISKA PASQUER, this research proposes the Communication of an Art Gallery through the use of physical and material dimensions as an Identity element. As a final proposal, it is presented the design of an annual magazine, as a way of visually exploring the immaterial concepts of the Gallery.pt_PT
dc.language.isoporpt_PT
dc.rightsembargoedAccesspt_PT
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/pt_PT
dc.subjectIdentidadept_PT
dc.subjectGaleria de Artept_PT
dc.subjectEspaço físicopt_PT
dc.subjectEspaço materialpt_PT
dc.subjectDesignpt_PT
dc.subjectRevistapt_PT
dc.titleA comunicação de uma galeria de arte : os espaços físicos e materiais enquanto suporte de identidadept_PT
dc.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.grantorUniversidade de Aveiropt_PT
dc.date.embargo2019-10-18-
dc.description.masterMestrado em Designpt_PT
Appears in Collections:DeCA - Dissertações de mestrado
UA - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Maria Manuel Rodrigues Madeira de Sousa Gomes.pdf27.76 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterLinkedIn
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.