Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/25299
Title: Viarco: realidade e perceção sobre a internacionalização da fábrica portuguesa de lápis
Author: Sousa, Natacha Rodrigues
Advisor: Morais, Carlos
Keywords: Viarco
Fábrica de lápis
Internacionalização
Tradição
Inovação
Parcerias
Defense Date: 19-Dec-2018
Abstract: O presente relatório propõe-se a apresentar a Viarco – Fábrica Portuguesa de Lápis, e relata criticamente, as atividades que nela desenvolvi no âmbito do Estágio Curricular afeto ao Mestrado em Línguas e Relações Empresa-riais. O relatório termina com a investigação do percurso da internacionali-zação da empresa através de questionários, com o objetivo de perceber os conhecimentos que os parceiros e clientes têm sobre a marca.
This report intends to present Viarco – Portuguese Pencil Factory, and critically de-scribe the activities that I developed in it within the scope of Curricular Internship, with regard to the Master´s Degree in Languages and Business Relations. The report ends with an investigation about the company’s internationalisation course through questionnaires, in order to understand the knowledge that partners and clients have about the brand.
URI: http://hdl.handle.net/10773/25299
Appears in Collections:DLC - Dissertações de mestrado
UA - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
documento.pdf3.32 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.