Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10773/19047
Title: | Recepção literária de Esopo e Fedro em autores portugueses |
Author: | Madail, Alexandra Maria de Melo |
Advisor: | Torrão, João |
Keywords: | Fedro - Recepção literária 15 a.C.-50 d.C | Esopo - Recepção literária |
Defense Date: | 2003 |
Publisher: | Universidade de Aveiro |
Abstract: | A fábula, cujas origens remontam à mais remota antiguidade, nomeadamente
Esopo e Fedro, é um género literário que tem encontrado eco em todas as
literaturas. Aliás, a brevidade, o estilo simples e o conteúdo das fábulas dos
supracitados autores têm sido imitados por diferentes autores, de diferentes
épocas. Esta evidência levou-nos à escolha de um estudo sobre a recepção
literária de Esopo e Fedro em Sá de Miranda, Diogo Bernardes, D. Francisco
Manuel de Melo, Cruz e Silva e João de Deus.
Este trabalho constitui uma tentativa de identificar, relacionar, valorar as
recepções das fábulas de Esopo e Fedro em alguns autores que cultivaram o
género fabulístico. The fable, whose origins remount to the most remote antiquity, namely Aesop and Phaedrus, is a literary genre that has been finding echo in all of the literatures. In fact, the brevity, the simple style and the content of the foregoing fabulist’s fables have been mock for different authors, of different times. This evidence took us to the choice of a study on Aesop’s literary reception and Phaedrus in Sá de Miranda, Diogo Bernardes, D. Francisco Manuel de Melo, Cruz e Silva and João de Deus. This work constitutes an attempt of identifying, relate, value the receptions of Aesop’s fables and Phaedrus in some authors that cultivated the fabulistic genre. |
Description: | Mestrado em Estudos Clássicos |
URI: | http://hdl.handle.net/10773/19047 |
Appears in Collections: | UA - Dissertações de mestrado DLC - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
422.pdf | 491.79 kB | Adobe PDF |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.