Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/13867
Title: O som na docuficção: “Erasmus now! a redenção de uma docuficção”
Author: Araújo, Tomás Coelho Tenreiro
Advisor: Valente, António Manuel Dias Costa
Baldi, Vânia
Keywords: Comunicação multimédia
Documentários cinematográficos - Perugia (Italia) ERASMUS
Som - Filmes
Acústica
Defense Date: 2014
Publisher: Universidade de Aveiro
Abstract: A presente dissertação desenvolve um trabalho teórico-prático realizado acerca da utilização e importância do som na realização e pós produção de uma docuficção, género fílmico que engloba duas vertentes cinematográficas, o documentário e a ficção. Serão assim analisados, cada um destes dois géneros, desde as suas diferenças às suas principais características. Com este trabalho pretende-se ainda dar a conhecer a experiência vivida por três alunos do segundo ano do mestrado Comunicação Multimédia – Ramo Audiovisual Digital da Universidade de Aveiro (UA), durante o programa Erasmus, mais concretamente na cidade de Perugia, Itália.
This work develops and describes a practical and theoretical work about the use and importance of sound in the realization and post production of a docufiction, filmic genre that includes two film parts, documentary and fiction. These two genres will be analyzed, since their differences to their main characteristics. With this work I pretend to show a little of what was the adventure and the experience of these three students of Masters of Multimedia Communication - Audiovisual Digital of the University of Aveiro (UA) during the Erasmus program, specifically in the city of Perugia, Italy.
Description: Mestrado em Comunicação Multimédia
URI: http://hdl.handle.net/10773/13867
Appears in Collections:DeCA - Dissertações de mestrado
UA - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
o som na docufic+º+úo.pdf3.24 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterLinkedIn
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.