Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10773/12693
Title: | MyDroid : teaching my robot with Android |
Other Titles: | MyDroid : ensinar o meu robô com o Android |
Author: | Fonseca, Paulo Alexandre Paiva da |
Advisor: | Fernandes, José Maria Amaral Lopes, Luís Seabra |
Keywords: | Engenharia de computadores Robots autónomos Sensores Smartphone |
Defense Date: | 2013 |
Publisher: | Universidade de Aveiro |
Abstract: | Os robôs começaram a ser usados em diversas áreas. Os principais objectivos
são a optimização de trabalho e redução de custos. No entanto o modo de
interacção com estes equipamentos parece não acompanhar esta evolução.
Com o surgimento dos smartphones chega uma nova oportunidade. Estes
pequenos dispositivos têm uma elevada capacidade de processamento e estão
equipamentos com um conjunto de recursos que podem ser usados na
interacção homem-máquina. Esta dissertação propõe um conjunto de soluções
para interação com robôs, onde o smartphone é o meio usado para interagir
(ao nivel de controlo e ensino). Pretende-se assim avaliar se o smartphone é
uma alternativa viável para a interação. Robots started to be used in several areas. The main objectives are work optimization and cost reduction. However, an interaction method with these devices does not seem to follow this evolution. With the rise of smartphones comes a new opportunity. These small devices have a high processing capacity and are equipped with a set of resources that can be used for manmachine interaction. This thesis proposes a set of solutions for interaction with robots, where a smartphone is the instrument used to interact (both commanding and teaching). It is intended to assess whether the smartphone is a viable alternative for interaction. |
Description: | Mestrado em Engenharia de Computadores e Telemática |
URI: | http://hdl.handle.net/10773/12693 |
Appears in Collections: | UA - Dissertações de mestrado DETI - Dissertações de mestrado |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.