Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10773/1236
Title: | A implementação do método Suzuki para violino em Portugal : três estudos de caso |
Author: | Afonso, Ludovic do Nascimento |
Advisor: | Harper, Nancy Luisa Lee |
Keywords: | Educação musical Técnicas musicais Linguagem musical Interpretação musical Violino |
Defense Date: | 2010 |
Publisher: | Universidade de Aveiro |
Abstract: | Este estudo pretende ser um contributo para os músicos portugueses, professores e violinistas de forma a levá-los para uma reflexão acerca desta prestigiada via de ensino: O Método Suzuki. Perceber todo o conteúdo envolvente do método, como: críticas, respostas, soluções, técnicas de ensino, apresentações de emoções pelos diferentes membros da triangulação – pais-professores-entidades pedagógicas – é sem dúvida algo de muito ambicioso. Por outro lado, é importante salientar de que forma os alunos encaram este processo de ensino, se realmente a motivação faz parte do seu quotidiano enquanto indivíduos e instrumentistas. ABSTRACT: This study attempts to make a contribution to Portuguese musicians, teachers, and violinists in order to get them to reflect on this prestigious way of teaching: the Suzuki method. To perceive the entire content contained in this method, such as: critiques, answers, solutions, teaching techniques, emotional presentations by the different triangular members – parents-teachers-pedagogical institutions – is certainly something very ambitious. On the other hand, it is important to note how the students see this teaching process, if indeed motivation is part of their everyday life, as individuals and instrumentalists. |
Description: | Mestrado em Música para o Ensino Vocacional |
URI: | http://hdl.handle.net/10773/1236 |
Appears in Collections: | UA - Dissertações de mestrado DeCA - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2010001403.pdf | 167.95 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.