Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/1236
Title: A implementação do método Suzuki para violino em Portugal : três estudos de caso
Author: Afonso, Ludovic do Nascimento
Advisor: Harper, Nancy Luisa Lee
Keywords: Educação musical
Técnicas musicais
Linguagem musical
Interpretação musical
Violino
Defense Date: 2010
Publisher: Universidade de Aveiro
Abstract: Este estudo pretende ser um contributo para os músicos portugueses, professores e violinistas de forma a levá-los para uma reflexão acerca desta prestigiada via de ensino: O Método Suzuki. Perceber todo o conteúdo envolvente do método, como: críticas, respostas, soluções, técnicas de ensino, apresentações de emoções pelos diferentes membros da triangulação – pais-professores-entidades pedagógicas – é sem dúvida algo de muito ambicioso. Por outro lado, é importante salientar de que forma os alunos encaram este processo de ensino, se realmente a motivação faz parte do seu quotidiano enquanto indivíduos e instrumentistas. ABSTRACT: This study attempts to make a contribution to Portuguese musicians, teachers, and violinists in order to get them to reflect on this prestigious way of teaching: the Suzuki method. To perceive the entire content contained in this method, such as: critiques, answers, solutions, teaching techniques, emotional presentations by the different triangular members – parents-teachers-pedagogical institutions – is certainly something very ambitious. On the other hand, it is important to note how the students see this teaching process, if indeed motivation is part of their everyday life, as individuals and instrumentalists.
Description: Mestrado em Música para o Ensino Vocacional
URI: http://hdl.handle.net/10773/1236
Appears in Collections:UA - Dissertações de mestrado
DeCA - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2010001403.pdf167.95 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterLinkedIn
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.