Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/11307
Title: O contributo da comunicação na segurança rodoviária
Author: Pereira, Mário João Bernardes
Advisor: Vieira, Elisabete Fátima Simões
Keywords: Marketing
Comunicação
Campanhas de sensibilização - Portugal
Segurança rodoviária
Defense Date: 2012
Publisher: Universidade de Aveiro
Abstract: O presente trabalho propõe-se olhar para o cenário atual da sinistralidade Rodoviária. Enquadrado na área de estudos de Marketing no que concerne à Comunicação de Marketing, pretende analisar o efeito das Campanhas de Segurança Rodoviária em Portugal na Sinistralidade Rodoviária, sabendo à partida que esta problemática dependerá também de outros fatores. Este trabalho permitiu-nos concluir que as campanhas de prevenção rodoviária têm mais eficácia, quando reforçadas com ações de proximidade junto do públicoalvo.
This work intends to analyze the current road accidents scenario. Developed within the field of marketing studies, more specifically Marketing Communication, the purpose is to examine the effects of Road Safety Campaigns in road accidents in Portugal, knowing in advance that results will depend on a collection of different factors. This work allowed us to conclude that road prevention campaigns are most effective when reinforced with community actions that promote proximity with the target audience.
Description: Mestrado em Marketing
URI: http://hdl.handle.net/10773/11307
Appears in Collections:UA - Dissertações de mestrado
ISCA-UA - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
7669.pdf895.68 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterLinkedIn
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.