Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10773/11307
Title: | O contributo da comunicação na segurança rodoviária |
Author: | Pereira, Mário João Bernardes |
Advisor: | Vieira, Elisabete Fátima Simões |
Keywords: | Marketing Comunicação Campanhas de sensibilização - Portugal Segurança rodoviária |
Defense Date: | 2012 |
Publisher: | Universidade de Aveiro |
Abstract: | O presente trabalho propõe-se olhar para o cenário atual da sinistralidade
Rodoviária. Enquadrado na área de estudos de Marketing no que concerne à
Comunicação de Marketing, pretende analisar o efeito das Campanhas de
Segurança Rodoviária em Portugal na Sinistralidade Rodoviária, sabendo à
partida que esta problemática dependerá também de outros fatores. Este
trabalho permitiu-nos concluir que as campanhas de prevenção rodoviária têm
mais eficácia, quando reforçadas com ações de proximidade junto do públicoalvo. This work intends to analyze the current road accidents scenario. Developed within the field of marketing studies, more specifically Marketing Communication, the purpose is to examine the effects of Road Safety Campaigns in road accidents in Portugal, knowing in advance that results will depend on a collection of different factors. This work allowed us to conclude that road prevention campaigns are most effective when reinforced with community actions that promote proximity with the target audience. |
Description: | Mestrado em Marketing |
URI: | http://hdl.handle.net/10773/11307 |
Appears in Collections: | UA - Dissertações de mestrado ISCA-UA - Dissertações de mestrado |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.