Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10773/41581
Title: | O génio saiu da lâmpada: intersecções entre relação emocional com o repertório e autonomia na aprendizagem |
Author: | Silva, João Manuel Aleixo Pais |
Advisor: | Caixinha, Hélder José Marques |
Keywords: | Aprendizagem em grupo Sensorialidade Silêncio Alunos-pedagogos Consciência do som Apreensão afectiva do som Processo |
Defense Date: | 14-Dec-2023 |
Abstract: | Este relatório de Prática de Ensino Supervisionada foi realizado no âmbito do Mestrado em Ensino da Música, variante de Formação Musical. A parte I. abrange o relato do nosso trabalho desenvolvido na Escola Artística do Instituto Gregoriano de Lisboa com alunos de Formação Musical ao longo de um ano lectivo. A parte II. debruça-se sobre o impacto que o envolvimento emocional dos alunos com o repertório escolhido pode ter na sua prática musical. As part of the Master’s programme in Music Teaching and Music Education, I wrote a Supervised Teaching Practice report. Part I. of the report covers our work with Music Training students at the Art School of the Gregorian Institute of Lisbon throughout a school year. In Part II., I focused on how the emotional connection that the students have with the chosen repertoire can impact their musical practice. |
URI: | http://hdl.handle.net/10773/41581 |
Appears in Collections: | UA - Dissertações de mestrado DEP - Dissertações de mestrado DeCA - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Documento_João_Silva.pdf | 10.3 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.