Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/38451
Title: Apresentando o Community Manager
Other Titles: Introducing the Community Manager
Author: Santos, Sílvia
Roberto, Maria Teresa
Keywords: Community manager
Online community
Brand community
Marketing
Issue Date: 1-Jan-2015
Publisher: UA Editora
Abstract: Apesar de ser ainda pouco (re)conhecido, o community manager é um profissional cada vez mais procurado. Por ser uma profissão relativamente recente existe ainda dificuldade em identificar este profissional e conhecer as competências que lhe estão inerentes. Com este artigo, espera-se clarificar quem é o community manager e o que este pode fazer por uma marca.
Though still fairly unknown, the community manager is more and more sought after as a professional specialism. The difficulty in identifying this profession comes from its recent appearance on the work market. This article aims to clarify who the community manager is and what this person can do for a brand.
Peer review: yes
URI: http://hdl.handle.net/10773/38451
DOI: 10.34624/rual.v0i4.7981
ISSN: 0870-1547
Appears in Collections:CLLC - Artigos
DLC - Artigos

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