Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10773/34649
Title: | Escrita científica em inglês para investigadores da área da psicologia e da educação: Orientações e recursos úteis |
Other Titles: | Scientific writing in English Language for psychology and education researchers: Orientations and useful resources |
Author: | Marques, Daniel Ruivo Silva, Patrícia Christine |
Keywords: | Escrita científica Inglês Psicologia Educação Artigos |
Issue Date: | Jul-2021 |
Publisher: | Universidade de Aveiro |
Abstract: | A publicação de artigos científicos em revistas especializadas é, atualmente, o veículo privilegiado
para a disseminação da investigação científica. Ainda assim, muitos investigadores sentem receio e
insegurança quando são solicitados a redigir artigos em inglês, principalmente os mais inexperientes
no uso desta língua na escrita. Este artigo destina-se a investigadores, sobretudo das áreas da
psicologia e da educação, que pretendam iniciar ou consolidar a sua escrita científica em inglês, e
tem como objetivos centrais, por um lado, sensibilizá-los para a pertinência e a importância de publicarem os seus trabalhos em língua inglesa e, por outro, fornecer-lhes algumas orientações práticas
e dicas úteis para serem bem-sucedidos nessa demanda. Para tal, iremos procurar desconstruir
alguns mitos relacionados com a escrita científica em inglês e, posteriormente, iremos apresentar
alguns exemplos de expressões frequentemente utilizadas em textos científicos naquelas áreas. The publication of scientific articles in specialized journals is currently the privileged vehicle for the dissemination of scientific research. Nevertheless, many researchers struggle with fears and insecurities when asked to write articles in English, especially those who are less experienced in writing in this language. This article is aimed at researchers, especially those in the fields of psychology and education, who intend to start or consolidate their scientific writing in English. The main objectives are, on the one hand, to help the researchers become aware of the relevance and importance of publishing their manuscripts in English and, on the other hand, to provide them with some practical guidance and useful tips to successfully reach their goal. To this end, we will seek to deconstruct some myths associated to scientific or academic writing in English and, later, we will present some examples of frequently used expressions in scientific texts, particularly related to the mentioned fields. La publication d’articles scientifiques dans des revues spécialisées est actuellement le vecteur privilégié de diffusion de la recherche scientifique. Même ainsi, de nombreux chercheurs ressentent de la peur et de l’insécurité lorsqu’on leur demande d’écrire des articles en anglais, en particulier les moins expérimentés dans l’utilisation de cette langue par écrit. Cet article s’adresse aux chercheurs, notamment dans le domaine de la psychologie et de l’éducation, qui ont l’intention de débuter ou de consolider leur rédaction scientifique en anglais, et vise, d’une part, à les sensibiliser à la pertinence et à l’importance de publier leurs travaux en anglais et, d’autre part, leur fournir des conseils pratiques et des conseils utiles pour réussir dans cette demande. À cette fin, essayez de déconstruire certains mythes liés à l’écriture scientifique en anglais et, éventuellement, présentez quelques exemples d’expressions utilisées dans des textes scientifiques dans ces domaines. |
Peer review: | yes |
URI: | http://hdl.handle.net/10773/34649 |
DOI: | 10.34624/id.v13i3.25605 |
ISSN: | 1647-3582 |
Publisher Version: | https://doi.org/10.34624/id.v13i3.25605 |
Appears in Collections: | CIDTFF - Artigos |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
25605-Textos Originais-57843-1-10-20210729.pdf | 419.97 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.