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 Britishness from a linguistic prespective in school textbooks
Please use this identifier to cite or link to this item http://hdl.handle.net/10773/2777

title: Britishness from a linguistic prespective in school textbooks
authors: Kostyuk, Nataliya
advisors: Howcroft, Susan Jean
keywords: Cultura inglesa
Estereótipos (Psicologia social)
Manuais escolares
issue date: 2007
publisher: Universidade de Aveiro
abstract: O presente trabalho teve como objectivo apresentar a nacionalidade britânica como um grupo étnico e cultural que possui uma herança histórica e tradicional e que tem representações fixas nas outras culturas onde a língua inglesa surge no curriculum escolar como língua estrangeira. O estereótipo da nacionalidade abrange muitas características que, recebidas através da língua, formam futuras atitudes em relação ao ambiente social e à comunidade da cultura materna. Os estereótipos culturais existem como resultado do conhecimento da cultura estrangeira através dos manuais escolares e também como forma de entender a outra cultura, pois antes de entrar em comunicação com “os outros”, a criança tem certas opiniões sobre pessoas que pertencem a outra cultura. Os alunos, quando trabalham textos sobre o povo británico e analisam outros tópicos ligados à nacionalidade britânica com a ajuda do professor, recebem a informação, armazenam-na e aplicam-na total ou parcialmente a qualquer pessoa britânica, evidenciando, assim, a informação que lhes foi fornecida. ABSTRACT: The present work has as its objective to focus on British nationality as an ethnic and cultural group that possesses a historical and traditional heritage. The stereotype of nationality includes a very wide range of characteristics that are expressed through the language and thus form attitudes towards the surrounding environment and community. Stereotypes are created because even before having any contact with another culture; children have already formed an idea of what that culture is. Information about “others” is very important in itself; important in terms of providing information about the other culture and responsible at the same time for further development of ideas in learners’ minds. Working with textbooks and analysing the texts about British people and their way of life or other topics linked to British nationality, learners fix the information, store it and are able to apply it in future to any person categorised as British thus expressing their awareness based on previous knowledge.
description: Mestrado em Estudos Ingleses
URI: http://hdl.handle.net/10773/2777
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UA - Dissertações de mestrado

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