Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10773/27113
Title: | A fusão da música erudita e jazz para aprendizes de saxofone |
Author: | Rodrigues, Ricardo Filipe Araújo |
Advisor: | Rodrigues, Pedro |
Keywords: | Música erudita Jazz Saxofone Método Técnica Ritmo Melodia e improvisação |
Defense Date: | 31-Oct-2018 |
Abstract: | Este trabalho tem como finalidade a realização de um método que une
ensinamentos de estilos aparentemente contrastantes como jazz e música
erudita, fundamentado através de exercícios por músicos de referência
neste instrumento. O método tem como objetivo a exploração e domínio
de quatro parâmetros fundamentais da música: técnica; ritmo; melodia e
improvisação, sendo estes, organizados por níveis de dificuldade
progressiva. Uma vez absorvidos e dominados os parâmetros referidos,
este material auxiliar ao estudo ajudará o aluno a alcançar os seguintes
objetivos: cultivar a criatividade e a percepção da música Erudita e Jazz
(ou música improvisada) como duas variantes que resultam dum mesmo
processo: a organização e relação entre sons The aim of this work is the making of a method which mixes teachings of seemingly different styles, like a jazz and erudite music, based on the collection of exercises by reference musicians in this instrument. The method has as objective the exploration and mastery of four basic fundamentals of music: technique, rhythm, melody and improvisation, these being organized by levels of progressive difficulty. Once the mentioned parameters are absorbed and mastered, this auxiliary material will help the student to achieve the following objectives: to cultivate the creativity and the perception of Erudite and Jazz (or improvised music) as two variants that result from the same process: the organization and relationship between sounds |
URI: | http://hdl.handle.net/10773/27113 |
Appears in Collections: | UA - Dissertações de mestrado DeCA - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Documento.pdf | 5.44 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.