Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10773/17784
Title: | Sonny Stitt e Paul Desmond: interpretação e improvisação estilística em sala de aula: uma geração a duas "vozes" |
Author: | Martins, João dos Santos |
Advisor: | Maria Helena Ribeiro da Silva Caspurro |
Keywords: | Interpretação musical Jazz - Ensino da música Improvisação (Música) |
Defense Date: | 2016 |
Publisher: | Universidade de Aveiro |
Abstract: | Este trabalho pretende ser um contributo para o desenvolvimento e
aperfeiçoamento das práticas educativas no âmbito do ensino do Jazz,
concretamente de um modelo de interpretação e improvisação estilística,
recorrendo ao método comparativo entre dois intérpretes de referência – no
caso, Paul Desmond e Sonny Stitt. Foi concebido e implementado na classe
de Saxofone do 11.º e 12.º ano do Curso Profissional de Instrumentista de
Jazz do Conservatório de Música da JOBRA no decorrer do ano letivo
2015/2016. This work is intended to contribute to the development and improvement of educational practices in the Jazz education, specifically a model of interpretation and stylistic improvisation, using the comparative method between two reference interpreters - in this case, Paul Desmond and Sonny Stitt. It was designed and implemented in a saxophone class of 11th and 12th years of Curso Profissional de Instrumentista de Jazz from Conservatório de Música da JOBRA during the academic year 2015/2016. |
Description: | Mestrado em Ensino de Música |
URI: | http://hdl.handle.net/10773/17784 |
Appears in Collections: | UA - Dissertações de mestrado DeCA - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
projecto educativo_entrega_final.pdf | 9.94 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.