Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10773/17170
Title: | Recursos digitais de apoio ao ensino das equações lineares no 3º Ciclo do Ensino Básico |
Author: | Freitas, Catarina Alexandra Ferreira Leite |
Advisor: | Oliveira, Maria Paula de Sousa Descalço, Luís |
Keywords: | Matemática para professores Didáctica da matemática - 3º Ciclo do Ensino Básico Recursos digitais Ensino assistido por computador Equações lineares |
Defense Date: | 2015 |
Publisher: | Universidade de Aveiro |
Abstract: | O seguinte trabalho tem por base o estudo das equações lineares do primeiro
grau, nomeadamente, o desenvolvimento de recursos digitais para apoio à
aprendizagem deste tópico. Foram criados exercícios de escolha múltipla
com resolução detalhada, parametrizados sobre equações lineares, com diferentes
formulações, dando ênfase a questões essenciais à sua resolução,
em especial à correta utilização dos princípios de equivalência. Foi utilizado
o sagemathematics, com recurso ao pacote Megua desenvolvido na UA, para
a criação dos exercícios. The following study has as a foundation the study of first-degree linear equations, namely, the development of digital resources as a support for the learning of this topic. Multiple-choice parameterized exercises with detailed resolution where created, upon linear equations, with different formulations, giving emphasis to essential questions to their resolution, specially the correct application of the principles of equivalence. Sage mathematics was used, recurring to the Megua package developed in UA, for the creation of such exercises |
Description: | Mestrado em Matemática para Professores |
URI: | http://hdl.handle.net/10773/17170 |
Appears in Collections: | UA - Dissertações de mestrado DMat - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
matter Catarina Freitas.pdf | 792.62 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.