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dc.contributor.advisorRamos, Fernandopt
dc.contributor.authorIshii, Masahitopt
dc.date.accessioned2016-03-21T14:56:49Z-
dc.date.available2016-03-21T14:56:49Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10773/15342-
dc.descriptionMestrado em Comunicação Multimédiapt
dc.description.abstractCOSMO FEST (CF) is a very small independent film festival held in Tokyo, Japan, that is now in its fourth year after starting in 2012 as a student project. This study, which is best thought of as a pilot study, investigates ways in which CF can make use of the Social Network Sites Twitter and Facebook as a promotional tool for attracting attendees to the festival. The data used for the study are Twitter tweets (and retweets) and Facebook posts (and likes) found on the Twitter and Facebook pages of three other Japan-based film festivals: the Tokyo Student Film Festival, The Chigasaki Film Festival (a small city-based festival) and the much larger Tokyo International Film Festival. By looking carefully at this small set of data a surprisingly useful set of insights emerged that can inform the Social Media strategy of CF in the future. ChiFF among these is the weak emphasis on “Theme” as an organizing principle each year that these festivals exhibit in general and through their use of Twitter and Facebook. This finding suggests the potential for CF to brand itself as distinct from other film festivals by establishing a strong thematic orientation each year. Other insights gained from the study were to do with the research process itself, particularly the potential for an open-minded and multi-dimensional probing of a small set of data to yield rich results.pt
dc.description.abstractCOSMO FEST (CF) é um festival de cinema independente de pequena dimensão que se realiza anualmente em Tóquio, Japão, tendo-se iniciado em 2012 como um projecto académico. No presente estudo, que se trata de um estudo piloto, investigase de que forma pode o CF tirar partido das redes sociais Twitter e Facebook como ferramentas de promoção para atrair participantes. Os dados utilizados no estudo são tweets (e retweets) do Twitter e publicações (e gostos) do Facebook registados nas páginas Twitter e Facebook de três outros festivais de cinema que se realizam no Japão: Tokyo Student Film Festival, The Chigasaki Film Festival (ChiFF, um pequeno festival) e o muito maior Tokyo International Film Festival. Uma análise detalhada deste conjunto, relativamente reduzido, de dados revelou uma surpreendente riqueza de informação que pode ser utilizada futuramente para enriquecer a estratégia de utilização dos média pelo CF. Com excepção do ChiFF, os restantes festivais estudados colocam uma grande ênfase no “Tema” como centro da estratégia de comunicação no Twitter e no Facebook. Esta conclusão sugere que o CF pode tirar partido da diferenciação temática como forma de autonomização em relação aos restantes festivais. Outra conclusão importante deste estudo é que um pequeno conjunto de dados pode permitir obter resultados interessantes através de uma análise aberta e multidimensional.pt
dc.language.isoengpt
dc.publisherUniversidade de Aveiropt
dc.rightsopenAccesspor
dc.subjectComunicação multimédiapt
dc.subjectFestivais de cinemapt
dc.subjectRedes sociaispt
dc.subjectEstratégias de comunicação - Marketingpt
dc.subjectInternetpt
dc.subject.otherSocial Mediapt
dc.subject.otherPromotionpt
dc.subject.otherFilm Festivalpt
dc.subject.otherFacebookpt
dc.subject.otherTwitterpt
dc.subject.otherpromotion strategypt
dc.subject.otherdevelopping an eventpt
dc.titleSocial media as a leverage tool for the organization of a film festival: case study of COSMO FESTpt
dc.typemasterThesispt
thesis.degree.levelmestradopt
thesis.degree.grantorUniversidade de Aveiropt
dc.identifier.tid201586860-
Appears in Collections:UA - Dissertações de mestrado
DeCA - Dissertações de mestrado

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