Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/13064
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSantos, Carlospt
dc.contributor.authorRamos, Fernandopt
dc.contributor.authorPedro, Luíspt
dc.date.accessioned2014-12-23T16:54:23Z-
dc.date.available2014-12-23T16:54:23Z-
dc.date.issued2014-02-
dc.identifier.issn1647-3582pt
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10773/13064-
dc.description.abstractHoje em dia, as tecnologias oferecidas pelas instituições de ensino ainda se baseiam, na sua grande maioria, em práticas e rotinas que são principalmente centradas no professor ou na gestão do processo de ensino. O SAPO Campus procurar contribuir para transformar essa tradição, propondo uma plataforma integrada de serviços Web 2.0 que promove a abertura, a construção de comunidades de aprendizagem, a partilha de recursos e a colaboração entre os seus membros. Neste trabalho apresentamos alguns resultados obtidos a partir da utilização da nova plataforma SAPO Campus no Departamento de Comunicação e Arte (DeCA) da Universidade de Aveiro e apresentamos um possível modelo de expansão desta plataforma para toda a instituição.pt
dc.description.abstractNowadays, technologies offered by educational institutions are still based, mostly, on practices and routines that are mainly teacher-focused or academic management-focused. SAPO Campus tries to subvert this tradition by proposing an integrated platform of Web 2.0 services that promotes openness, the construction of communities, learning resources sharing and collaboration among the members of a learning community. In this paper we discuss some results obtained from the use of the new SAPO Campus platform in the Department of Communication and Art (DeCA) of the University of Aveiro and put forward a potential institutional-wide expansion model for the platform.pt
dc.description.abstractAujourd’hui, les technologies fournies par les établissements d’enseignement sont basées, surtout, sur les pratiques et les routines qui sont principalement axées sur le professeur ou sur la gestion du processus de l’enseignement. SAPO Campus tente de renverser cette tradition en proposant une plateforme intégrée de services Web 2.0 qui supporte l’ouverture, la construction de communautés, le partage des ressources et la collaboration entre les membres d’une communauté d’apprentissage. Dans cet article, nous discutons des résultats obtenus par l’utilisation de la nouvelle plateforme SAPO Campus dans le Département de Communication et Art (DeCA) de l’Université d’Aveiro, et présentons un modèle d’expansion de cette plateforme pour toute l’Institution.pt
dc.language.isoporpt
dc.publisherUniversidade de Aveiro/CIDTFFpt
dc.rightsopenAccesspor
dc.subjectInstituições de Ensino Superiorpt
dc.subjectSAPO Campuspt
dc.subjectWeb2.0pt
dc.subjectMedia Socialpt
dc.titleRepensar a tecnologia em contextos educativos: o SAPO Campus no DeCApt
dc.typearticlept
dc.peerreviewedyespt
ua.distributioninternationalpt
degois.publication.firstPage184pt
degois.publication.issue1pt
degois.publication.lastPage200pt
degois.publication.titleIndagatio Didacticapt
degois.publication.volume6pt
dc.relation.publisherversionhttp://revistas.ua.pt/index.php/IDpt
Appears in Collections:DigiMedia - Artigos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
11.pdf1.07 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterLinkedIn
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.