Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/9812
Title: Criatividade tácita e experimental no ensino instrumental
Author: Gonçalves, Maria da Rocha
Advisor: Lloyd, David Wyn
Keywords: Educação musical
Música experimental
Criatividade
Defense Date: 2012
Publisher: Universidade de Aveiro
Abstract: Na presente dissertação é feita uma reflexão sobre a corrente estética da música nova/experimental e sobre os modelos pedagógicos que a ela estão relacionados. É proposto o Modelo Teórico para o Desenvolvimento da Criatividade que se baseia na experimentação tácita e na integração de um contexto musical ou imaginário na experiência pessoal. Este modelo permite ainda desenvolver a permeabilidade das funções intérpreteimprovisador- compositor nos alunos de instrumento.
This dissertation presents a reflection on new/experimental music aesthetics, as well as on associated pedagogical models. The Theoretical Model for the Development of Creativity is proposed with the following aims: (a) integrate embodied exploration of a musical or imaginary context into personal experience; (b) integrate interpretation, improvisation and performance-based composition in a transdisciplinary way into instrumental teaching.
Description: Mestrado em Ensino de Música
URI: http://hdl.handle.net/10773/9812
Appears in Collections:DeCA - Dissertações de mestrado
UA - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
dissertação.pdf1.29 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterLinkedIn
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.