Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/9098
Title: Contributos para a integração da história da matemática na formação inicial de professores
Author: Jorge, Fátima
Paixão, Fátima
Cabrita, Isabel
Keywords: História da matemática
Problemas históricos
Resolução de problemas
Formação de professores
Issue Date: 2010
Publisher: Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática; Edicions de la Universitat de Lleida
Abstract: Este artigo insere-se num estudo desenvolvido no âmbito da formação inicial de professores da escolaridade básica (educação primária) com foco na resolução e exploração didáctica de problemas que ilustram usos da matemática em situação diversificadas do quotidiano social passado (problemas históricos). Os resultados permitem-nos sustentar a relevância didáctica destes problemas e identificar algumas dificuldades à sua integração na aula de matemática. É esta discussão que aqui pretendemos fazer.
This article is inserted in a developed study in pre service primary teacher education, with the focus on historical problems solving and its didactical exploration, that illustrate diversified mathematics uses in the past (historical problems). The results of the study allow us to support didactics relevance of these problems and at the same time to identify some difficulties to its integration in the mathematics instruction. It is this discussion that we intend to make here.
Peer review: yes
URI: http://hdl.handle.net/10773/9098
ISBN: 978-84-8409-321-3
ISSN: 1888-0762
Publisher Version: http://www.seiem.es/publicaciones/actas.htm
Appears in Collections:CIDTFF - Comunicações

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
(2010) Contributos para a integração da história da matemática na....pdf488.3 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterLinkedIn
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.