Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10773/9077
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Vale, Isabel | pt |
dc.contributor.author | Fonseca, Lina | pt |
dc.contributor.author | Pimentel, Teresa | pt |
dc.contributor.author | Borralho, António | pt |
dc.contributor.author | Cabrita, Isabel | pt |
dc.contributor.author | Barbosa, Ana | pt |
dc.date.accessioned | 2012-09-24T16:17:27Z | - |
dc.date.available | 2012-09-24T16:17:27Z | - |
dc.date.issued | 2008 | - |
dc.identifier.isbn | 978-84-934488-9-9 | - |
dc.identifier.issn | 1888-0762 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10773/9077 | - |
dc.description.abstract | O projecto “Matemática e padrões no ensino básico: perspectivas e experiências curriculares de alunos e professores” visa estudar o alcance de uma abordagem curricular centrada no estudo de padrões, no desenvolvimento do conhecimento matemático dos estudantes da escolaridade básica (JI-9) e na formação de professores. Nesta comunicação, analisaremos parte da componente teórica que diz respeito às orientações curriculares nacionais e provas de aferição, apresentando-se numa primeira parte as linhas principais que orientaram este projecto. | pt |
dc.description.abstract | The Project “Mathematics and patterns in elementary schools: perspectives and classroom experiences of students and teachers” intend to analyse the impact of an intervention centred on the study of patterns by preschool and primary students (K-9) in the learning of mathematics basic concepts and in teacher training programmes. In this paper we will analyse part of the theoretical framework that support this project, concerning national curricular recommendations, and national tests, beginning with a short presentation of the main lines that direct this ongoing project. | pt |
dc.language.iso | por | pt |
dc.publisher | Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática | pt |
dc.rights | openAccess | por |
dc.title | Padrões no currículo de matemática: presente e futuro | pt |
dc.type | conferenceObject | pt |
dc.peerreviewed | yes | pt |
ua.publicationstatus | published | pt |
ua.event.type | congress | pt |
degois.publication.firstPage | 477 | pt |
degois.publication.lastPage | 493 | pt |
degois.publication.location | Badajoz | pt |
degois.publication.title | Investigación en Educación Matemática XII | pt |
Appears in Collections: | CIDTFF - Comunicações |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
(2008) Padrões no Currículo de Matemática Presente e Futuro.pdf | 972.76 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.