Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/8947
Title: Chinese students' UK experiences: the expectactions, perceptions and satisfaction: a case study of master's students in finance and accounting in the London School of Economics and London South Bank University
Other Titles: Experiências dos estudantes chineses no Reino Unido: as expectativas, as percepções e a sua satisfação: um estudo de caso de alunos de Mestrado em Finanças e Contabilidade na London School of Economics e na London South Bank University
Author: Lan Lan
Advisor: Silva, Cláudia Sofia Sarrico Ferreira da
Keywords: Ensino superior
Ensino superior - Reino Unido
Chineses - Ensino superior
Defense Date: 2006
Publisher: Universidade de Aveiro
Abstract: Nos últimos anos, o Reino Unido foi considerado, pelos estudantes chineses, um dos locais mais desejados para prosseguir com a sua educação superior. Todavia a sua posição dominante está a ser ameaçada. As experiências dos estudantes chineses que estudam no Reino Unido não são suficientemente investigadas, mas é mais do que necessário este tipo de investigação. Este estudo pretende a exploração de dois temas: Em primeiro lugar, as expectativas dos estudantes antes da sua ida para o Reino Unido para prosseguir os seus estudos, as suas percepções posteriormente e o seu nível de satisfação aquando da sua conclusão. Foram usados os termos empresariais de expectativa, percepção e satisfação. Os entrevistados foram abordados na London School of Economics e London South Bank University respectivamente. E tiveram lugar entrevistas semi-estruturadas. O conteúdo das entrevistas cobre tanto o âmbito das experiências académicas como da sua vida quotidiana. Segundo, analisa-se de que forma o ranking da universidade faz diferença no nível de expectativa, percepção ou satisfação dos alunos. Os resultados da investigação mostram que existem mais aspectos com os quais os alunos estão satisfeitos do que com aqueles com que não estão.. O ranking da universidade não parece ter influência vital no nível de satisfação dos estudantes. Os resultados da investigação não é são generalizáveis a todos os estudantes chineses do Reino Unido, mas serve como uma luz que indica que o caminho da investigação específica regional sobre estudantes estrangeiros tem valor.
In the past couple of years, the UK has been considered one of the most desirable places for Chinese students to pursue their higher education. However, its dominating position has been threatened recently. The experiences of Chinese students studying in the UK are under-researched, but more than necessary to be researched into. This study aims at exploring two themes. First, students’ expectations prior to their study in the UK and their perceptions and resultant satisfaction level afterwards. The business terms of expectation, perception and satisfaction were used. The research respondents were found from London School of Economics and London South Bank University respectively, and semi-structured interviews were carried out. The content of interview covers both their daily life experiences and their academic experiences. Second, how the ranking of a university make a difference in students’ expectations, perceptions and satisfaction level is explored. The findings show that there are more aspects students are satisfied with than not. The rank of a university does not have a vital influence in students’ satisfaction level. The research finding is not generalizable to all Chinese students in the UK, but it serves as a road sign indicating that the path of researching into regionalspecific overseas students is worthwhile.
Description: Mestrado em Ensino Superior (Erasmus Mundus)
URI: http://hdl.handle.net/10773/8947
Appears in Collections:DCSPT - Dissertações de mestrado
UA - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2007000988.pdf468.62 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterLinkedIn
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.