Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10773/8291
Título: Deep time: from the complexity of the concept, to the implementation ond assessment of curriculum materials, towards the development of citizenship
Autor: Marques, Luís
Monteiro, Graça
Morgado, Margarida
Rebelo, Dorinda
Bonito, Jorge
Medina, Jorge
Martins, Luísa
Palavras-chave: Deep time
Complexity
Curriculum materials
Development of citizenship
Data: 2011
Editora: University of Russia
Resumo: This paper, with its roots from an earth science education research project, is divided in three parts: (i) guidelines of the project and a short reflection about the nature of time with educational implications; (ii) results of the implementation and assessment of new curriculum materials for 12/13 and 17/18 year olds; (iii) final considerations, mainly related to citizenship.
Peer review: yes
URI: http://hdl.handle.net/10773/8291
ISBN: 978-5-8064-1671-2
Versão do Editor: http://hdl.handle.net/10174/4337
Aparece nas coleções: DGeo - Comunicações

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
Marques_et_al.pdf321.13 kBAdobe PDFVer/Abrir


FacebookTwitterLinkedIn
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.