Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10773/4942
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Barker, Anthony David | pt |
dc.contributor.author | Sarabando, Andreia Filipa Lázaro | pt |
dc.date.accessioned | 2011-12-29T14:49:32Z | - |
dc.date.available | 2011-12-29T14:49:32Z | - |
dc.date.issued | 2006 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10773/4942 | - |
dc.description | Mestrado em Estudos Ingleses | pt |
dc.description.abstract | O presente trabalho propõe-se examinar o projecto póstumo que adaptou 19 peças de Samuel Beckett para o cinema, Beckett on Film, à luz de três grandes aspectos temáticos: memória, repetição e o corpo. Neste processo, os textos das peças que originaram os filmes, bem como relatos de performances importantes, serão usados como termos de comparação para estabelecer possíveis (e previsíveis) diferenças no tratamento destes assuntos fulcrais na obra do autor que possam ser originadas pela mudança de medium que este projecto representa. A realização de um projecto desta importância e envergadura, e que se pretende apresentar como uma obra definitiva e canónica, levanta questões de agência, identidade nacional e relevância da obra do actor no panorama cultural internacional que serão debatidas com a legitimidade do projecto Beckett on Film em mente. Aspectos práticos que se prendem com a realização do projecto também serão tidos em consideração, e é traçado um paralelo entre Beckett on Film e Film (o único filme que Beckett fez). | pt |
dc.description.abstract | This study examines the posthumous project that adapted 19 plays by Samuel Beckett to the screen, Beckett on Film, under three broad thematical aspects: memory, repetition and the body. In this process, the texts of the plays as well as accounts of important performances are used as means of comparison to establish possible (and predictible) differences in the treatment of these fulcral issues to the work of the author that might be originated by the change of medium that this project represents. The making of a project of this relevance and size, and one that tries to establish itself as a definite and canonical work, raises questions of agency, national identity and the international relevance of Beckett’s work that will come under scrutiny with the legitimacy of Beckett on Film in mind. Practical aspects related to the making of the project will be taken into consideration, and a parallel between Beckett on Film and Film (the only film Beckett made) will be established. | pt |
dc.language.iso | eng | pt |
dc.publisher | Universidade de Aveiro | pt |
dc.rights | openAccess | por |
dc.subject | Literatura inglesa | pt |
dc.subject | Absurdo (Filosofia) | pt |
dc.subject | Teatro do absurdo | pt |
dc.title | Beckett on film: memory, repetition and the body | pt |
dc.title.alternative | Beckett on film: memória, repetição e o corpo | pt |
dc.type | masterThesis | pt |
thesis.degree.level | mestrado | pt |
thesis.degree.grantor | Universidade de Aveiro | pt |
Appears in Collections: | UA - Dissertações de mestrado DLC - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
207339.pdf | 972.31 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.