Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10773/42293
Title: | Integração de Realidade Aumentada no projeto EduCITY para criação de jogos educativos |
Other Titles: | Integration of Augmented Reality in the EduCITY project to create educational games |
Author: | Fernandes, Rafael Fonseca Dias, Paulo Pombo, Lúcia Marques, Margarida M. |
Keywords: | Realidade Aumentada Jogos educativos Aprendizagem ao ar livre Aprendizagem com dispositivos móveis |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | IEEE |
Abstract: | O projeto EduCITY parte do sucesso do projeto EduPARK que utiliza Realidade Aumentada (RA) baseada em geocaching para fins educativos no parque da cidade de Aveiro. O EduCITY abre os limites do parque à cidade e a outras cidades, fortalecendo a colaboração da universidade com parceiros da comunidade: escolas, autarquias e empresas. A ideia é promover cidades sustentáveis, através do desenvolvimento de um ambiente inteligente de aprendizagem suportado por uma aplicação móvel e plataforma web para a comunidade criar jogos. Estes integram recursos educativos em RA e conteúdos 3D com vista à promoção da sensibilização ambiental, no âmbito de uma Educação para o Desenvolvimento Sustentável. Este trabalho pretende investigar a possibilidade de incorporar conteúdos de RA, tal como modelos 3D, menus interativos e outra informação digital, numa determinada localização. Também propõe desenvolver mecanismos intuitivos e de fácil utilização para permitir a configuração de conteúdos de RA por utilizadores sem conhecimentos de programação. The EduCITY project builds on the success of the EduPARK project that uses Augmented Reality (AR) based on geocaching for educational purposes in the Aveiro green city park. EduCITY opens the limits of the park to the city and other cities, strengthening the university network with community partners: schools, municipalities, and companies. The idea is to promote sustainable cities by developing a smart learning environment supported by a mobile app and web platform for the community to create games. These integrate educational resources in AR and 3D content to promote environmental awareness, in the context of Education for Sustainable Development. This work aims to investigate the possibility of incorporating AR content, such as 3D models, interactive menus, and other digital information, in a given location. It also proposes to develop intuitive and user-friendly mechanisms to allow the configuration of AR content by users without programming knowledge. |
Peer review: | yes |
URI: | http://hdl.handle.net/10773/42293 |
ISBN: | 979-8-3503-5817-9 |
Appears in Collections: | CIDTFF - Capítulo de livro DEP - Capítulo de livro DETI - Capítulo de livro |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Fernandes et al 2023 Integração RA EduCITY.pdf | 435.85 kB | Adobe PDF |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.