Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/38302
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCosta, Ana Catarinapt_PT
dc.contributor.authorCoimbra, Rosa Lídiapt_PT
dc.contributor.authorPereira, Luísa Álvarespt_PT
dc.date.accessioned2023-06-30T09:32:54Z-
dc.date.available2023-06-30T09:32:54Z-
dc.date.issued2020-07-13-
dc.identifier.issn1647-3582pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10773/38302-
dc.description.abstractA pesquisa que aqui se apresenta enquadra-se no Projeto Díade, e dá conta de resultados da comparação da riqueza lexical de produções escritas com dois anos de intervalo, realizadas pelas mesmas díades de alunos. A recolha de corpus foi efetuada segundo o sistema RAMOS. O corpus recolhido permite o estudo longitudinal da escrita criativa de histórias como um processo e da interação entre escreventes, durante a redação colaborativa. O presente estudo incide em histórias inventadas por duas díades de alunos do ensino básico e incluiu as vertentes da diversidade e da densidade lexicais, mostrando a relevância destas pesquisas na compreensão da evolução da escrita, ao longo do percurso escolar.pt_PT
dc.description.abstractThe present research is in the scope of the Díade Project, and shows the results of a comparison between the lexical richness of texts written within a two-year period by the same dyads of students. The corpus was collected according to the RAMOS system. The corpus collected allows the longitudinal study of creative story writing as a process and of the interaction between writers during collaborative writing. The present study focuses on stories invented by two dyads of elementary school students, and includes the aspects of lexical diversity and lexical density, showing the relevance of these researches in understanding the evolution of writing along the school years.pt_PT
dc.language.isoporpt_PT
dc.publisherCIDTFF - Universidade de Aveiropt_PT
dc.rightsopenAccesspt_PT
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/pt_PT
dc.subjectRiqueza lexicalpt_PT
dc.subjectEscrita colaborativapt_PT
dc.subjectHistóriaspt_PT
dc.subjectEnsino básicopt_PT
dc.titleA riqueza lexical em produções escritas no 1.º ciclo: um estudo de casopt_PT
dc.title.alternativeLexical richness in elementary school written productions:a case studypt_PT
dc.typearticlept_PT
dc.description.versionpublishedpt_PT
dc.peerreviewedyespt_PT
degois.publication.firstPage259pt_PT
degois.publication.issue2pt_PT
degois.publication.lastPage269pt_PT
degois.publication.titleIndagatio Didacticapt_PT
degois.publication.volume12pt_PT
dc.identifier.doi10.34624/id.v12i2.19446pt_PT
Appears in Collections:CLLC - Artigos
CIDTFF - Artigos
DLC - Artigos
DEP - Artigos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
19446-Textos Originais (artigos incluídos na revisão de literatura)-37911-2-10-20200713.pdf661.03 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterLinkedIn
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.