Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10773/3800
Title: | Padrões de dedos: uma contribuição à técnica violinística aplicada a alunos do ensino superior |
Author: | Foletto, Clarissa Gomes |
Advisor: | Carvalho, Sara Santa, Zoltán |
Keywords: | Educação musical Técnicas musicais Alunos do superior - Aveiro Violino |
Defense Date: | 2010 |
Publisher: | Universidade de Aveiro |
Abstract: | Este trabalho tem como objectivo estudar três autores: William Primrose, Robert Gerle e Barbara Barber que, nos seus livros voltados à prática violinística, apresentam o sistema de Padrões de dedos como um recurso técnico da mão esquerda, visando a optimização do estudo. Após analisada cada abordagem extraíram-se as principais características que, posteriormente, foram aplicadas em alunos do ensino superior da Universidade de Aveiro, pelo professor da classe. Esta investigação pretendeu testar a funcionalidade, aproveitamento e utilidade dos principais elementos estabelecidos, a fim de seleccionar aqueles que mais se destacaram. This work aims to present three authors: William Primrose, Robert Gerle and Barbara Barber, whom on their books focused on violin practice. These authors dealt with the Finger Pattern system, as a technical resource for the left hand, in order to optimize study. After each approach was analyzed, the main features of each system were selected, and applied by their classroom teacher, to higher education students. This research intended to test the functionality, utilization and usefulness of the main elements of each system, in order to select those that stood out. |
Description: | Mestrado em Música |
URI: | http://hdl.handle.net/10773/3800 |
Appears in Collections: | UA - Dissertações de mestrado DeCA - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Padrões de dedos, uma contribuição à técnica violinistica.pdf | 3.05 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.