Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10773/35281
Title: | Criação de peças mistas em análise e técnicas de composição: um estudo de caso |
Author: | Antunes, Carina Raquel de Magalhães |
Advisor: | Carvalho, Sara |
Keywords: | Ensino secundário Ensino artístico especializado Composição Criação Música mista Tecnologias |
Defense Date: | 21-Jul-2022 |
Abstract: | A incontornável omnipresença da tecnologia digital tem chegado até à arte,
incluindo a música. Este projeto educativo consiste na criação de peças de
música mista com alunos da disciplina de Análise e Técnicas de Composição,
onde cada aluno é desafiado a criar uma pequena peça para o seu instrumento
e eletrónica. Desta forma procura-se expor os alunos a experiências criativas,
nomeadamente de exploração sonora, aferindo a possibilidade e benefícios dos
alunos de ATC terem contacto com esta nova forma de música. The unavoidable ubiquity of digital technology has even reached art, including music. This educational project consists of creating pieces of mixed music with students from the discipline of Analysis and Composition Techniques, where each student will be challenged to create a small piece for their instrument and electronics. In this way, we seek to expose students to creative experiences, namely sound exploration, assessing the possibility and benefits of ATC students having contact with this new form of music. |
URI: | http://hdl.handle.net/10773/35281 |
Appears in Collections: | UA - Dissertações de mestrado DEP - Dissertações de mestrado DeCA - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Documento_Carina_Antunes.pdf | 13.51 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.