Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/3508
Title: A influência do movimento corporal na aprendizagem do instrumental Orff
Author: Perpétuo, Sandra Maria Sousa
Advisor: Carvalho, Sara
Keywords: Educação musical
Estratégias da aprendizagem
Técnicas musicais
Desenvolvimento perceptivo
Desenvolvimento cognitivo
Instrumentos de percussão
Defense Date: 2010
Publisher: Universidade de Aveiro
Abstract: O presente trabalho pretende verificar a eficácia de duas estratégias de aprendizagem em crianças para a aquisição de capacidades rítmicas e motoras na aprendizagem do instrumental Orff. Na revisão bibliográfica é efectuada uma abordagem ao ritmo e ao movimento no que respeita à sua importância na aprendizagem e no desenvolvimento das capacidades musicais, motoras e na sua influência na prática instrumental. A investigação apresentada neste trabalho compara a estratégia da aprendizagem do instrumental Orff, atenuando a prática do movimento com a estratégia da aplicação do movimento corporal, atenuando a prática do instrumental Orff.
This work aims to verify the effectiveness of two learning strategies in children for the acquisition of motor and rhythmic skills in Orff instruments. In the literature review is made an approach to rhythm and movement in relation to its importance in learning and development of musical and motor skills, and its influence on the instrument practice. The research presented in this paper compares the strategy of learning instrumental Orff, reducing the movement practice, with the strategy of application of body movement, reducing the practice of Orff instruments.
Description: Mestrado em Música para o Ensino Vocacional
URI: http://hdl.handle.net/10773/3508
Appears in Collections:DECA - Dissertações de mestrado
UA - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
4352.pdf1.25 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.