Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/34956
Title: Experimentalismo: uma abordagem da composição em grupo em aulas de ATC
Author: Ferreira, José Pedro Correia
Advisor: Zoudilkine, Evgueni
Keywords: Composição em grupo
Criatividade
Linguagens experimentais
Competências de aprendizagem
Ensino
Análise e técnicas da composição
Defense Date: 9-Dec-2021
Abstract: O presente trabalho encontra-se dividido em duas partes: Projeto Educativo e Relatório de Prática de Ensino Supervisionada. A primeira relata e fundamenta a implementação do Projeto Educativo que consiste na abordagem da composição em grupo através de estratégias de análise visual e exemplificação de linguagens musicais que compreendem as correntes do século XX e XXI. Este contou com a participação de sete alunos do terceiro ano da disciplina de Análise e Técnicas da Composição. A segunda parte é constituída pelo Relatório de Estágio desenvolvido no ano letivo 2020/2021, no Conservatório de Música de Aveiro Calouste Gulbenkian.
The current work is divided into two parts: Educational Project and Supervised Teaching Practice Report. The first part reports and substantiates the implementation of the Educational Project, which consist of the approach to group composition through visual analysis strategies and examples of musical languages that comprise the current of the 20th and 21st century. This project was attended by seven third-year students from the discipline of Composition Techniques and Analysis. The second part consists of the Internship Report developed in the academic year 2020/2021, at the Music Conservatory of Aveiro Calouste Gulbenkian.
URI: http://hdl.handle.net/10773/34956
Appears in Collections:UA - Dissertações de mestrado
DEP - Dissertações de mestrado
DeCA - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Documento_José_Ferreira.pdf79.55 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterLinkedIn
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.