Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10773/34956
Title: | Experimentalismo: uma abordagem da composição em grupo em aulas de ATC |
Author: | Ferreira, José Pedro Correia |
Advisor: | Zoudilkine, Evgueni |
Keywords: | Composição em grupo Criatividade Linguagens experimentais Competências de aprendizagem Ensino Análise e técnicas da composição |
Defense Date: | 9-Dec-2021 |
Abstract: | O presente trabalho encontra-se dividido em duas partes: Projeto
Educativo e Relatório de Prática de Ensino Supervisionada. A primeira
relata e fundamenta a implementação do Projeto Educativo que consiste
na abordagem da composição em grupo através de estratégias de análise
visual e exemplificação de linguagens musicais que compreendem as
correntes do século XX e XXI. Este contou com a participação de sete
alunos do terceiro ano da disciplina de Análise e Técnicas da Composição.
A segunda parte é constituída pelo Relatório de Estágio desenvolvido no
ano letivo 2020/2021, no Conservatório de Música de Aveiro Calouste
Gulbenkian. The current work is divided into two parts: Educational Project and Supervised Teaching Practice Report. The first part reports and substantiates the implementation of the Educational Project, which consist of the approach to group composition through visual analysis strategies and examples of musical languages that comprise the current of the 20th and 21st century. This project was attended by seven third-year students from the discipline of Composition Techniques and Analysis. The second part consists of the Internship Report developed in the academic year 2020/2021, at the Music Conservatory of Aveiro Calouste Gulbenkian. |
URI: | http://hdl.handle.net/10773/34956 |
Appears in Collections: | UA - Dissertações de mestrado DEP - Dissertações de mestrado DeCA - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Documento_José_Ferreira.pdf | 79.55 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.