Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/34938
Title: Estilos de comunicação português e chinês: análise de diferenças e barreiras no âmbito das relações empresariais
Author: Carvalho, Rodolfo Alexandre Ferreira Palhares de
Advisor: Suisse, Abdelilah
Keywords: Comunicação
Cultura
China
Portugal
Valores
Língua
Intercultural
Negócios
Internacionalização
Face
Defense Date: 22-Jul-2022
Abstract: No mundo dos negócios internacionais, existem, na comunicação, vários parâmetros cuja importância se revela nos inúmeros casos de insucesso na internacionalização de empresas. Pequenos erros de compreensão ou falhas na assimilação cultural são a maior causa desse insucesso. Portugal não é exceção e o seu relacionamento com parceiros internacionais é também afetado pelos referidos fatores. Para se exceder as inúmeras barreiras culturais que podem existir entre duas nações, é necessário o desenvolvimento de inteligência cultural. Nesta dissertação, pretende-se demonstrar em que medida a comunicação intercultural influência a realização de negócios entre países culturalmente distintos e sugerir uma melhor preparação de empresários ou negociantes portugueses. Espera-se que este trabalho académico possa potenciar a probabilidade de sucesso no processo de internalização na China, bem como evidenciar as melhores estratégias de comunicação com a mesma.
In the world of international business, there are multiple parameters in communication whose importance culminates in various cases of unsuccess by companies. Small comprehension mistakes or blunders in cultural assimilation are the biggest causes for that unsuccess. Portugal is no exception and its relationship with international partners is affected by said factors. To surpass the innumerable cultural barriers that might exist between two nations, it is necessary to develop one’s cultural intelligence and sensibility. In this dissertation it is intended to demonstrate how intercultural communication influences the outcome of businesses between culturally distinct countries, to suggest a better preparation of businesspeople and entrepreneurs. It is hoped that this academic dissertation may enhance the success percentage in the internationalization process in China and highlight the best communication strategies with said nation.
URI: http://hdl.handle.net/10773/34938
Appears in Collections:UA - Dissertações de mestrado
DLC - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Documento_Rodolfo_Carvalho.pdf1.1 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterLinkedIn
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.