Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/34748
Title: O storymaking como técnica de engagement: o caso da Universidade de Aveiro
Author: Rodrigues, Paola Cristhina Stumpf
Advisor: Batista, João Carlos Lopes
Pereira, Dora Maria de Oliveira Simões Ribeiro
Keywords: Storymaking
Storytelling
Prosumers
Transmedia
Consumer engagement
Branding
Envolvimento do consumidor
Defense Date: 10-Dec-2021
Abstract: As transformações do ambiente online trouxeram consigo novos desafios para a relação entre as marcas e os seus públicos. Portanto, explorar novas estratégias que respondam efetivamente a esse cenário é uma necessidade iminente. Desta forma, este trabalho visou investigar o uso do storymaking como ferramenta de engagement dos prosumers em torno da marca “Universidade de Aveiro”. Para tanto, produziu-se uma campanha de comunicação apoiada no storymaking que foi validada a partir da opinião de especialistas da área, seguindo a metodologia Design Based Research. Como resultado, a avaliação dos especialistas mostrou que o modelo em teste estava adequado à técnica e cumpria os requisitos para tal, bem como sua aplicabilidade ao caso em questão e sua efetividade como meio de envolver a audiência, valorizar sua participação, e obter engagement dos prosumers em torno da marca “UA”.
The transformations in the online environment brought new challenges to the relationship between brands and their audiences. Therefore, exploring new strategies that effectively respond to this scenario is an imminent necessity. Thus, this work aims to investigate the use of storymaking as a tool to obtain prosumer's engagement to the “Universidade de Aveiro” brand. For this purpose, a communication campaign supported by storymaking was produced, which was validated based on the opinion of experts in the field, following the methodology Design Based Research. As a result, the expert evaluation showed that the model under test was adequate to the technique and fulfilled the necessary requirements for such, as well as its applicability to the case in question and its effectiveness as a means of involving the audience, valuing their participation, and get prosumers engagement around the “UA” brand.
URI: http://hdl.handle.net/10773/34748
Appears in Collections:UA - Dissertações de mestrado
DeCA - Dissertações de mestrado

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