Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/3442
Title: A CAF (Common Assessment Framework) e a melhoria contínua nos serviços públicos
Author: Evaristo, Cristina Josefa Simas do Rosário
Advisor: Sarrico, Claudia
Keywords: Administração pública
Serviços públicos
Gestão da qualidade total
Defense Date: 2010
Publisher: Universidade de Aveiro
Abstract: O modelo de auto-avaliação COMMON ASSESSMENT FRAMEWORK (CAF) foi criado com o objectivo de introduzir na Administração Pública os princípios da Gestão da Qualidade Total, designadamente, uma cultura de avaliação e melhoria contínua. O presente trabalho de investigação, através da aplicação de um inquérito por questionário aos serviços públicos portugueses, identificou factores críticos que influenciam o seguimento das organizações no ciclo da melhoria contínua, após a auto-avaliação com base na CAF. ABSTRACT: The COMMON ASSESSMENT FRAMEWORK (CAF) was created to introduce in Public Administration the Total Quality Management principles, mostly an assessment and continuous improvement culture. The present research work, through an inquiry answered by Portuguese public services, identified some critical factors that encourage the follow-up of organizations in continuous improvement cycle, after a self assessment exercise based on CAF.
Description: Mestrado em Administração e Gestão Pública
URI: http://hdl.handle.net/10773/3442
Appears in Collections:CSPT - Dissertações de mestrado
UA - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File SizeFormat 
2010000800.pdf344.98 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.