Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10773/33007
Title: | Padrões de montagem nos géneros cinematográficos de comédia e ação |
Author: | Gama, Carolina da Paula |
Advisor: | Zagalo, Nelson Oliveira, Ana Patrícia Silva |
Keywords: | Cinema Montagem Géneros Ação Comédia Filmes Cinematografia |
Defense Date: | 22-Jul-2021 |
Abstract: | O presente estudo tem como objetivo estabelecer uma relação de causalidade
entre os padrões de montagem e os géneros cinematográficos de comédia e
ação. Ao longo dos anos, a linguagem estética e técnica do cinema não parou
de se transformar, adaptando-se aos desejos e necessidades do espectador.
Importa, por isso, analisar de que forma a montagem cinematográfica trabalha
em função da mensagem que cada género pretende transmitir. Através da
exploração de múltiplos casos de estudo, torna-se possível analisar o estado
da montagem num pequeno grupo de filmes de produção norte-americana,
durante a última década. Este estudo propõe-se a acrescentar novos
contributos ao conhecimento já existente na área da pós-produção
cinematográfica, a partir da análise da realidade atual. O estudo desta
problemática fundamenta a existência de padrões diferenciados de montagem
em cada género cinematográfico, confirmando que essas diferenças são
determinantes na definição da sua identidade. The present study aims to establish a causal relationship between the montage patterns and the cinematographic genres of comedy and action. Over the years, the aesthetic and technical language of cinema has continued to transform, adapting to the viewer's desires and needs. Therefore, it is important to analyze how the cinematographic montage works according to the message that each genre intends to transmit. Through the exploration of multiple case studies, it becomes possible to analyze the state of editing in a small group of films produced in the United States during the last decade. This study proposes to add new contributions to the knowledge that already exists in the area of cinematographic post-production, based on the analysis of the current reality. The study of this issue underlies the existence of different patterns of editing in each cinematographic genre, confirming that these differences are decisive in the definition of its identity. |
URI: | http://hdl.handle.net/10773/33007 |
Appears in Collections: | UA - Dissertações de mestrado DeCA - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Documento_Carolina_Gama.pdf | 22.12 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.