Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/32972
Title: Aural and visual imagery in performance of the preludes of Claude-Achille Debussy and Shengjing Liao
Other Titles: Imagens auditivas e visuais na apresentação dos prelúdios de Claude-Achille Debussy e Shengjing Liao
Author: Yudan Wang
Advisor: Shao Xiao Ling
Keywords: Multimedia performance
Aural and visual imagery
Shengjing Liao
Claude-Achille Debussy
Piano Prelude
Defense Date: 23-Jul-2021
Abstract: In the current studies related to music and image, several scholars have recognized that there is a narrow link between these areas, which can affect a synesthesia of sensory perceptions. When aural and visual sensations are well connected, the conformity provoked can complement existing meanings or add new meanings. This article explores the confluence of aural and visual imaginary by analyzing and performing the piano preludes of two composers, namely Claude Debussy and Shengjing Liao. In the specific angle of view, these composers are culturally separated from the West and East, but imagery connected in their music writings. Our research focuses on the revelation of the musical image and the visual image, in the perspective of the piano performer, while the musical sense is transformed into short videos, through the recreation of the pianist, and while this recreation of visual images is expressed musically by piano performance to achieve the mutual complementation.
Nos estudos actuais relacionados com música e imagem, vários estudiosos reconheceram que existe uma ligação estreita entre estas áreas, o que pode afectar uma sinestesia de percepções sensoriais. Quando as sensações auditivas e visuais estão bem ligadas, a conformidade provocada pode complementar os significados existentes ou acrescentar novos significados. Este trabalho explora a confluência do imaginário auditivo e visual através da análise e execução dos prelúdios para piano de dois compositores, nomeadamente Claude Debussy e Shengjing Liao. No ângulo de visão específico, estes compositores estão culturalmente separados entre o Ocidente e o Oriente, mas estão ligados pelas imagens utilizados nas suas músicas. A nossa investigação centra-se na revelação da imagem musical e da imagem visual, na perspectiva da pianista, enquanto o sentido musical é transformado em pequenos vídeos, através da recriação da pianista, e enquanto esta recriação de imagens visuais é expressa musicalmente pela performance do piano para alcançar a complementação mútua.
URI: http://hdl.handle.net/10773/32972
Appears in Collections:UA - Dissertações de mestrado
DeCA - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Documento_Yudan Wang.pdf7.14 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterLinkedIn
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.