Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10773/30838
Title: | Relatório de estágio realizado na empresa Mylily Bio-Periodenprodukte |
Author: | Costa, Larissa Menezes Barbosa |
Advisor: | Herget, Katrin Nobre, Helena |
Keywords: | Internacionalização Marketing B2B Marketing de relacionamentos Marketing digital Relações interculturais Relações empresariais |
Defense Date: | 29-Jan-2021 |
Abstract: | O presente trabalho refere-se a um estágio curricular para obtenção do
mestrado em Línguas e Relações Empresariais da Universidade de Aveiro,
tendo sido realizado na empresa alemã Mylily Bio-Periodenprodukte. O relatório
conta com estudo de caso e análise interna da empresa, que compõe a primeira
parte deste relatório, bem como com o planejamento de estratégias de
marketing B2B para a entrada da marca no mercado português, contando com
análise de dados de pesquisa por inquérito realizado no país de destino. Para
tal, foram abordados conceitos de diversas áreas, como marketing industrial e
de serviços, processos de internacionalização de empresas e relações
interculturais. Apesar dos contratempos gerados pela pandemia do COVID-19,
os resultados alcançados deram uma boa base de planejamento para que a
empresa execute a internacionalização, quando dado de um momento mais
oportuno. The present work refers to a curricular internship to obtain the Master's degree in Languages and Business Relations from the University of Aveiro, having been held at the German company Mylily Bio-Periodenprodukte. The report has a case study and internal analysis of the company, which composes the first part of this report, as well as the planning of B2B marketing strategies for the entry of the brand in the Portuguese market, recounting analysis of research data by survey carried out in the country of destination. To this end, concepts from various areas were addressed, such as industrial and service marketing, business internationalization processes and intercultural relations. Despite the setbacks generated by the COVID-19 pandemic, the results achieved gave a good basis for planning for the company to perform internationalization, when given a more opportune time. |
URI: | http://hdl.handle.net/10773/30838 |
Appears in Collections: | UA - Dissertações de mestrado DLC - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Documento_Larissa_Costa.pdf | 3.69 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.