Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/30838
Title: Relatório de estágio realizado na empresa Mylily Bio-Periodenprodukte
Author: Costa, Larissa Menezes Barbosa
Advisor: Herget, Katrin
Nobre, Helena
Keywords: Internacionalização
Marketing B2B
Marketing de relacionamentos
Marketing digital
Relações interculturais
Relações empresariais
Defense Date: 29-Jan-2021
Abstract: O presente trabalho refere-se a um estágio curricular para obtenção do mestrado em Línguas e Relações Empresariais da Universidade de Aveiro, tendo sido realizado na empresa alemã Mylily Bio-Periodenprodukte. O relatório conta com estudo de caso e análise interna da empresa, que compõe a primeira parte deste relatório, bem como com o planejamento de estratégias de marketing B2B para a entrada da marca no mercado português, contando com análise de dados de pesquisa por inquérito realizado no país de destino. Para tal, foram abordados conceitos de diversas áreas, como marketing industrial e de serviços, processos de internacionalização de empresas e relações interculturais. Apesar dos contratempos gerados pela pandemia do COVID-19, os resultados alcançados deram uma boa base de planejamento para que a empresa execute a internacionalização, quando dado de um momento mais oportuno.
The present work refers to a curricular internship to obtain the Master's degree in Languages and Business Relations from the University of Aveiro, having been held at the German company Mylily Bio-Periodenprodukte. The report has a case study and internal analysis of the company, which composes the first part of this report, as well as the planning of B2B marketing strategies for the entry of the brand in the Portuguese market, recounting analysis of research data by survey carried out in the country of destination. To this end, concepts from various areas were addressed, such as industrial and service marketing, business internationalization processes and intercultural relations. Despite the setbacks generated by the COVID-19 pandemic, the results achieved gave a good basis for planning for the company to perform internationalization, when given a more opportune time.
URI: http://hdl.handle.net/10773/30838
Appears in Collections:UA - Dissertações de mestrado
DLC - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Documento_Larissa_Costa.pdf3.69 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterLinkedIn
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.