Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10773/27121
Title: | A aprendizagem autónoma na disciplina de formação musical |
Author: | Andrade, Cláudio Filipe de Oliveira |
Advisor: | Caspurro, Helena Negreiros, Vasco |
Keywords: | Autonomia Composição Criatividade Formação musical |
Defense Date: | 28-May-2019 |
Abstract: | Este relatório de Prática de Ensino Supervisionada (PES) foi realizado no
âmbito do mestrado em Ensino de Música, variante Formação Musical.
Divide-se em duas partes:
Na primeira é descrita a prática letiva obtida ao longo do ano no contexto
escolar da Escola Artística do Conservatório de Música de Coimbra (CMC).
A segunda parte, o projeto de investigação, teve como objetivo a criação de
ferramentas que permitissem aos alunos, através de atividades de
composição, desenvolverem autonomamente a aprendizagem no âmbito da
Formação Musical. Pretendeu-se, também, desenvolver o pensamento criativo
e incutir o gosto pela disciplina através de um conjunto de exercícios que lhes
proporcionasse fruição musical This report of Supervised Teaching Practice (PES) was concluded in the scope of master's degree in Music Teaching, specifically. It has two parts: The first describes the teaching practice gained throughout the year within a school environment at Escola Artística do Conservatório de Música de Coimbra (CMC). The second part, is the research project, whose goal is the development of tools that allow students to autonomously improve their learning skills in the domain of Music Theory through composing activities. It was also intended to promote their creative thinking and interest in the field with a set of exercises that led to music appraisal |
URI: | http://hdl.handle.net/10773/27121 |
Appears in Collections: | UA - Dissertações de mestrado DeCA - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Documento.pdf | 69.48 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.