Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/26884
Title: Relatório de estágio na startup Facestore: estagiário no Departamento de Marketing
Author: Castro, Alberto Jorge Ribas
Advisor: Marques, Joaquim Manuel da Silva
Keywords: Digital marketing
External communication
Social media communication
Using social media
Corporate social media
Communication technologies
Internet communication
Marketing 3.0
e-Commerce
Online shopping
Online ads
Google adwords
Google analytics
Social media ads
Facebook ads
E-mail marketing
Relationship marketing
CRM
Visual marketing
Website design
Benchmarking
Events management
Corporate events marketing plan
Business strategy
Defense Date: 2018
Abstract: O atual relatório incidirá sobre o relato das atividades e tarefas desenvolvidas no âmbito de Estágio Curricular, agregado ao Mestrado de Marketing. Esta experiência decorreu na Facestore, considerada uma das mais prestigiadas Startups portuguesas, localizada na cidade do Porto. A presente Startup é, maioritariamente, conhecida por disponibilizar aos seus clientes a oportunidade de abrir uma loja online. Estes conseguem, autonomamente, geri-la através de um backoffice inovador, intuitivo e user friendly. Distingue-se, mundialmente, da concorrência, por ser a primeira Startup a integrar lojas online dentro do Facebook. O estágio teve uma duração aproximada de seis meses, desenrolando-se a tempo inteiro. A intenção prévia foi a de associar o contexto teórico, adquirido durante os primeiros dois semestres do Mestrado, ao contexto prático, relacionado com a experiência de estágio. Esta oportunidade resultou numa aprendizagem única e memorável, onde as espectativas foram deveras superadas. Não só uma experiência de trabalho ímpar, onde evolui como um futuro profissional de Marketing, mas também pessoal, onde a troca de conhecimento se registou diariamente, resultando em amizades que ainda hoje perduram.
The current report will focus on the description of all the activities and tasks developed within the scope of an Internship, included on the Master of Marketing. This experiment took place in Facestore, considered one of the most prestigious Portuguese Startups, located in the city of Porto. This Startup is mostly known for giving its customers the opportunity to open an online store. Enabling anyone to, autonomously, manage an innovative, intuitive and user friendly Backoffice. Distinguishes itself, worldwide, from the competition, for being the first Startup to integrate online stores within Facebook. The internship lasted approximately six months, taking place at full time. The previous intention was to associate the theoretical context, acquired during the first two semesters of the Master, to the practical context, related to the internship experience. This opportunity resulted in a unique and memorable learning, where the expectations were exceeded. Not only a singular work experience, where I evolve as a future professional of Marketing, but also personal, where the exchange of knowledge registered daily, had result in friendships that still exist today.
URI: http://hdl.handle.net/10773/26884
Appears in Collections:UA - Dissertações de mestrado
ISCA-UA - Dissertações de mestrado

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