Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/26016
Title: Participação, famílias e escolas : relatório de estágio na Culturgest
Author: Dias, Tatiana São Marcos
Advisor: Bessa, José Pedro Barbosa Gonçalves de
Keywords: Serviço Educativo
Mediação cultural
Arte Contemporânea
Portugal
Culturgest
Defense Date: 2018
Abstract: O presente relatório de estágio, desenvolvido no âmbito do Mestrado em Criação Artística Contemporânea da Universidade de Aveiro corresponde ao relatório final do estágio curricular desenvolvido no departamento Serviço Educativo da Fundação Caixa Geral de Depósitos - Culturgest, em Lisboa, num período de seis meses, de janeiro a junho de 2018. Este estudo concentra-se na análise das atividades decorridas na temporada presenciada, às quais prestei auxílio como produtora ou formadora. Os dados a tratamento dividem-se entre anotações diárias, registos audiovisuais e produções gráficas próprias, a atenção à perspetiva da experiência do público e a observação direta das atividades dinamizadas pelo Serviço Educativo, assim como a leitura prévia, contínua e posterior de bibliografia nacional e internacional acerca de arte e mediação, tanto para enquadrar, questionar ou alicerçar a nível teórico experiências práticas. Este estudo pretende contribuir para o conhecimento científico de atividades na área da mediação cultural artística contemporânea, a compreensão e esclarecimento dos seus pressupostos, e da história recente do Serviço Educativo e da Culturgest.
The present internship report, developed under the Masters in Contemporary Artistic Creation of the University of Aveiro corresponds to the final report of the curricular internship developed in the Department of Education of the Caixa Geral de Depositos Foundation - Culturgest, in Lisbon, during a six-month period, from January to June 2018. This study concentrates on the analysis of the activities that took place during the season witnessed, to which I provided assistance as a producer or teacher. The data on treatment are divided into daily annotations, audiovisual records and own graphic productions, attention to the perspective of the public experience and direct observation of the activities stimulated by the Educational Service, as well as the previous, continuous and subsequent reading of national bibliography and international relations about art and mediation, both to frame, question or ground theoretical-level practical experiences. This study aims to contribute to the scientific knowledge of activities in the area of contemporary artistic cultural mediation, the understanding and clarification of its presuppositions, the recent history of the Educational Service and Culturgest.
URI: http://hdl.handle.net/10773/26016
Appears in Collections:DeCA - Dissertações de mestrado
UA - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dias, Tatiana São Marcos.pdf74.36 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterLinkedIn
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.