Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/25946
Title: Dificuldades de alunos do 8.º ano na construção de diagramas de extremos e quartis
Other Titles: Difficulties of 8th grade students in the boxplots building
Author: Carvalho, Maria José
Fernandes, José António
Freitas, Adelaide
Keywords: Conflitos semióticos
Diagrama de extremos e quartis
Alunos do 8.º ano
Issue Date: Feb-2019
Publisher: Universidad de Granada, Facultad de Ciencias de la Educacion
Abstract: Neste estudo são analisadas as resoluções de 23 alunos portugueses, do 8.º ano, de tarefas sobre o tema diagramas de extremos e quartis (DEQ) quando os dados são fornecidos de duas formas distintas: dados não organizados e dados representados num...
This study analyses 23 Portuguese 8th grade students’ resolutions of tasks about boxplots where the data are provided by two different ways: collection of unorganized data and bar chart. Applying a qualitative methodology of case study and an...
Peer review: yes
URI: http://hdl.handle.net/10773/25946
ISBN: 978-84-09-09111-9
Publisher Version: https://www.ugr.es/~fqm126/civeest/carvalho_fernandes.pdf
Appears in Collections:CIDMA - Comunicações
PSG - Comunicações



FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.