Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/25910
Title: Nível de confiança que o visitante tem nos postos de turismo oficiais e tourist service
Author: Leitão, Lúcia Marisa Ferreira
Advisor: Vitória, Andreia Tatiana
Keywords: Confiança
Confiança nas Instituições
Turismo Oficial e Tourist Service
Defense Date: 2017
Abstract: O ponto de partida para o estudo foi a confiança, uma área muito sensível e subjetiva, mas definitivamente importante para que o turismo se torne ainda mais importante na sua sustentabilidade. A partir da experiência profissional da investigadora surgiu o problema de perceber se os visitants da cidade do Porto, confiam mais nos postos de turismo oficial ou nos tourist service. A proposição de que a confiança desempenha um papel central na forma como as instituições de serviços se apresentam aos seus clientes, Ennew e Sehkon (2014). Serão explorados os construtos da confiança. O turismo é conhecido por estar na esfera económica, é "um motor do crescimento económico, desenvolvimento inclusivo e sustentabilidade ambiental" ( OMT, 2013). Será abordado o tema dos Destination Marketing Organizations ou Destination Management Organizations e do Destination Management Companies, para uma fácil percepção de diferenças de tourist services e postos de turismo oficiais. Para dar resposta ao problema, foi realizado um questionário nos postos de turismo oficiais e nos tourist service, com base nos resultados foi possível perceber o significativo nível de confiança dos visitants nos postos de turismo oficiais e tourist service.
The starting point for the study was trust, a very sensitive and subjective area, but definitely important for tourism to become even more important in its sustainability. From the professional experience of the researcher came the problem of perceiving if the visitors of the city of Porto rely more on the official tourist offices or the tourist service. The proposition that trust plays a central role in the way service institutions present themselves to their clients, Ennew and Sehkon (2014). The constructs of trust will be explored. Tourism is known to be in the economic sphere, is "an engine of economic growth, inclusive development and environmental sustainability" (WTO, 2013). It will address the topic of Destination Marketing Organizations or Destination Management Organizations and Destination Management Companies for an easy perception of the differences in tourist services and official tourism offices. To answer the problem, a questionnaire was carried out at the official tourism and tourism service stations, based on the results, it was possible to perceive the significant level of confidence of tourists in official tourism and tourist service.
URI: http://hdl.handle.net/10773/25910
Appears in Collections:DEGEIT - Dissertações de mestrado
UA - Dissertações de mestrado

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