Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/23883
Title: Análise de dificuldades de alunos chineses e portugueses nas orações relativas em língua portuguesa
Author: Yilan Shen
Advisor: Silva, Rosa Lídia Torres do Couto Coimbra e
Ran Mai
Keywords: Orações relativas
Lingua Portuguesa
Lingua Chinesa
Dificuldades
Problemas
Alunos Chineses
Alunos portugueses
Defense Date: 2018
Abstract: A presente dissertação visa analisar as dificuldades dos alunos chineses e portugueses nas orações relativas, as quais residem principalmente nos pronomes relativos e na compreensão da frase, com o objetivo de obter considerações que possam vir a ser aplicadas ao ensino e aprendizagem destas estruturas. O trabalho é constituído por três partes: as teorias gramaticais das orações relativas em Português e formas correspondentes em Chinês, a análise dos inquéritos aos alunos chineses e portugueses, e a reflexão dos problemas principais, como referência para o melhoramento do processo de ensino-aprendizagem deste tópico gramatical
This dissertation aims at analysing the difficulties of Chinese and Portuguese students in the relative clauses, which mainly reside in relative pronouns and in the comprehension of the sentence, with the purpose of obtaining considerations for the teaching and learning of these structures. This thesis consists of three parts: the grammatical theories of relative clauses in Portuguese and its corresponding forms in Chinese, the analysis of the Chinese and Portuguese students' inquiries, and the reflection of the main problems as a reference for the improvement of the teaching and learning process of this grammatical topic.
URI: http://hdl.handle.net/10773/23883
Appears in Collections:DLC - Dissertações de mestrado
UA - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Documento.pdf848.78 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.