Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/22582
Title: Processo de ensino das artes visuais: um caso de estudo
Other Titles: The teaching process of visual arts activities: a case study
Author: Manta, Argyro Ralli
Advisor: Oliveira, Inês Maria Henriques Guedes de
Keywords: Artes visuais
Educação artística
Defense Date: 2017
Publisher: Universidade de Aveiro
Abstract: In this thesis, we studied (i.e., observed and analysed) the teaching process of visual arts activities (i.e., drawing and painting) in Colégio Oceanus, V. N. Gaia, Portugal, in the context of my 3-month internship. The Art Instructor for the classes of students (i.e., 7 to 10-year-old) that I attended was Ms. Fernanda Santos who followed the projectual methodology like the “Projectual Methodology” of Munari in the design of the artistic education plan (i.e., drawing and painting activities) that she applied.
Nesta dissertação foram feitos estudos, observações e análises sobre o processo de ensino das artes visuais (desenho e pintura) no Colégio Oceanus, em V. N. Gaia, Portugal, no contexto de estágio com a duração de três meses. A instrutora de arte responsável pelas aulas que foram presenciadas, com alunos entre os sete e dez anos de idade, Professora Fernanda Santos, segue a metodologia projectual semelhante à “Metodologia Projectual” de Munari na concepção do plano de educação artística (actividades de desenho e pintura) que aplica.
Description: Mestrado em Criação Artística Contemporânea
URI: http://hdl.handle.net/10773/22582
Appears in Collections:UA - Dissertações de mestrado
DeCA - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dissertação.pdf22.81 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterLinkedIn
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.