Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/21868
Title: Novas tecnologias : promover a autonomia no estudo do violoncelo
Author: Pinho, Lydia Marina de
Advisor: Carvalho, José Paulo Torres Vaz de
Keywords: Ensino da música
Tecnologia da informação - Música
Violoncelo - Ensino
Defense Date: 9-Jun-2017
Publisher: Universidade de Aveiro
Abstract: O presente documento descreve todas as etapas constantes do Projeto Educativo inserido no 2º ano do Mestrado em Ensino de Música desenvolvida no ano letivo 2016/2017. Neste trabalho realizei uma reflexão sobre o meu percurso profissional, metodológico e educativo no curso de iniciação musical da Escola de Música de São Teotónio e no projeto Orquestra Geração – Coimbra da Escola Artística do Conservatório de Música de Coimbra. Com base na minha experiência profissional e para solucionar questões técnicas que detetei nalguns dos meus alunos, do curso de iniciação, passei por dois processos criativos, a saber: o da concepção e composição de alguns exercícios e peças para violoncelo, visando colmatar as dificuldades detetadas e o da concepção e elaboração de um software, com o auxílio de profissionais especializados, como ferramenta para promover a autonomia no estudo individual do violoncelo.
This document describes all stages of my Educational Project inserted in the 2nd year of the Master's Degree in Music Teaching developed in the 2016/2017 school year. In this work I reflected on my professional, methodological and educational route in the initiation course at the São Teotónio School of Music and in the Orquestra Geração Project – Coimbra at the Artistic School of the Music Conservatory of Coimbra. Based on my professional experience and to solve technical issues that I encountered in some of my students, of the initiation course, I underwent two creative processes being: the conception and composing of exercises and pieces for cello directed at solving the difficulties detected and the conception and set-up of a software, with the help of specialized professionals, as a tool to promote autonomy in the individual study of cello.
Description: Mestrado em Ensino de Música
URI: http://hdl.handle.net/10773/21868
Appears in Collections:UA - Dissertações de mestrado
DeCA - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dissertação.pdf26.24 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterLinkedIn
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.