Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/18910
Title: As narrativas e as histórias de vida na formação de professores: caminhos teóricos e metodológicos em publicações luso-brasileiras
Other Titles: The narrative and stories of life in teachers’ formation: theoretical and methodological ways in portuguese-brazilian publications
Author: Henriques, Eda Maria Oliveira
Neves, Aníbal Rui de Carvalho Antunes das
Keywords: Professores
Narrativas
Histórias de Vida
Issue Date: 2016
Publisher: EdUFMT
Abstract: A partir da diversidade de pesquisas e trabalhos que utilizam as narrativas e a abordagem da história de vida em projetos de pesquisa e de formação docente, o presente estudo, de natureza qualitativa, identificou e mapeou os artigos publicados em oito revistas de referência na área de educação (quatro portuguesas e quatro brasileiras) durante o período de 2009 a 2013, procurando caracterizar e analisar o conteúdo das mesmas. As narrativas e a abordagem de história de vida se consolidam como recursos investigativos e formativos importantes na trajetória de formação docente.
From research and work diversity based on narratives and life’s story approach in educational projects and teacher’s qualification, this present paper, with qualitative characteristic, identified and mapped articles published in eight magazines that treat educational matters (four Portuguese and four Brazilian) from 2009 to 2013, trying to characterize and analyze their contents. The narratives and the life’s stories studies were consolidated as important searching formative resources in the teacher’s qualification trajectory.
Peer review: yes
URI: http://hdl.handle.net/10773/18910
ISSN: 2238-2097
Publisher Version: http://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/educacaopublica/article/view/1999
Appears in Collections:CIDTFF - Artigos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
As narrativas e as histórias de vida na formação de professores.pdfAs narrativas e as histórias de vida na formação de professores154.93 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterLinkedIn
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.