Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/1844
Title: Reputar as organizações : principais critérios avaliativos em gestores bancários
Author: Ribeiro, Cristina Maria de Miranda Pinto
Advisor: Gouveia, Joaquim José Borges
Pinto, Ricardo Jorge de Castro Neves Ferreira
Keywords: Gestão de empresas
Imagem da empresa
Relações empresa-sociedade
Bancos
Estudos de caso
Defense Date: 2007
Publisher: Universidade de Aveiro
Abstract: Que importância atribuem os gestores bancários da amostra aos critérios para reputar as organizaçbes-clientes? AtravBs da resposta a esta questão, o trabalho que se apresenta propõe-se explorar o modo como gestores bancários reputam as organizações-clientes. A pesquisa empirica permite conhecer os principais critérios avaliativos usados por gestores bancdrios de Aveiro e do Porto (2004-2006). Um tal conhecimento contribui para optirnizar a interacçáo com gestores bancários. Id esf, torna-se possivel, de forma mais eficaz, gerir a reputação junto destes potenciais lideres de opinião.
How important are criteria for the sample bank managers in their role to repute client-organizations? The current dissertation tries to find an answer to this question by exploring the way bank managers repute client-organizations. An empirical research enabled us to determine the main evaluation criteria adopted by bank managers frorn Aveiro and Porto (2004-2006). Such knowledge contributes to optimize the interaction with bank managers, making it possible to manage, more effectively, the reputation with these potential opinion leaders.
URI: http://hdl.handle.net/10773/1844
Appears in Collections:DEGEI - Teses de doutoramento
UA - Teses de doutoramento

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2008001438.pdf1.82 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.