Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/17788
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorCorreia, Jorge Manuel Salgado de Castropt
dc.contributor.authorPinto, Dirlene Késsia de Souza Lopes Pereirapt
dc.date.accessioned2017-06-12T13:37:16Z-
dc.date.available2017-06-12T13:37:16Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10773/17788-
dc.descriptionMestrado em Músicapt
dc.description.abstractO presente trabalho propõe um modelo alternativo para a performance de canções brasileiras. Para tanto, foi documentado o processo de criação de um formato alternativo de recital solo de canto integrando componentes extrapartitura num projeto artístico intitulado “OS DESENCANTOS DE DANDARA”. Foi apresentado um esboço biográfico de três grandes compositores brasileiros: Chiquinha Gonzaga (1847 – 1935), Alberto Nepomuceno (1864 – 1920) e Heitor Villa-Lobos (1887 – 1959), cujas obras foram escolhidas para compor o repertório deste projeto. A escolha desses artistas levou ainda à elaboração de uma pesquisa documental a respeito da canção brasileira. Foi ainda elaborado e aplicado um pequeno inquérito que teve como objetivo investigar se um projeto artístico com esse teor era pertinente ou não.pt
dc.description.abstractThis study aims to propose an alternative model for the performance of Brazilian songs. Therefore, the process of creating an alternative format for a solo song recital, integrating components not prescribed in the score in an artistic project entitled "OS (DESEN)CANTOS DE DANDARA”. A biographical sketch of three major Brazilian composers was presented: Chiquinha Gonzaga (1847 - 1935), Alberto Nepomuceno (1864 - 1920) and Heitor Villa-Lobos (1887 - 1959), whose works were chosen to compose the repertoire of this project. The choice of these artists, also led to the development of a documentary research on the Brazilian song. A small survery was also developed and applied, whose objective was to investigate whether an artistic project with this content was relevant or not.pt
dc.language.isoporpt
dc.publisherUniversidade de Aveiropt
dc.rightsopenAccesspor
dc.subjectCanto - Ensinopt
dc.subjectCompositores - Brasilpt
dc.subjectCanções - Brasilpt
dc.subject.otherPerformancept
dc.subject.otherCanção brasileirapt
dc.subject.otherFigurinopt
dc.subject.otherCenáriopt
dc.subject.otherDramaturgiapt
dc.titleO uso de componentes extrapartitura na performance de canções brasileiraspt
dc.typemasterThesispt
thesis.degree.levelmestradopt
thesis.degree.grantorUniversidade de Aveiropt
dc.identifier.tid201935015-
Appears in Collections:UA - Dissertações de mestrado
DeCA - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dissertação.pdf1.78 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterLinkedIn
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.