Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/1750
Title: Práticas de e-Government: estudo comparativo entre Portugal e Holanda
Author: Faria, Ana Cristina de Jesus
Advisor: Diz, Henrique Manuel Morais
Keywords: Gestão pública
Governo electrónico
Serviços públicos
Modernização administrativa
Defense Date: 2009
Publisher: Universidade de Aveiro
Abstract: Com a crescente evolução das Tecnologias da Informação e Comunicação, tornou-se pertinente uma adaptação dos serviços governamentais e administrativos a essa nova realidade. Neste sentido, os governos e administrações públicas começaram a adoptar práticas recentemente denominadas por práticas de e-government. Estas práticas estão na base da minha dissertação. Neste estudo tive oportunidade de analisar a implementação de práticas de egovernment em dois países com realidades políticas, sociais e económicas distintas, que, embora tivessem definido objectivos e estratégias análogas, apresentam progressos e resultados diferentes. ABSTRACT: With the increasing development of Information and Communication Technologies, has become relevant an adaptation of government and administration services to this new reality. In this sense, the government began to adopt practices recently named by e-government practices. These practices are the basis of my dissertation. At this study I had opportunity to analyze the implementation of e-government practices in two countries with different political, social and economic realities, that, although they set similar goals and strategies, they have a different progress and they present different results.
Description: Mestrado em Gestão
URI: http://hdl.handle.net/10773/1750
Appears in Collections:DEGEI - Dissertações de mestrado
UA - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2010000597.pdf1.56 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.