Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/17455
Title: Contributos para a aprendizagem da escrita: dos princípios de ação à sequência de ensino como eixo da aprendizagem da produção de textos
Author: Pereira, Luísa Álvares
Graça, Luciana
Keywords: Didática da escrita
resposta fundamentada
sequência de ensino
Issue Date: 2015
Abstract: Esta nossa contribuição aborda os principais princípios defendidos pela (nova) Didática da Produção de Textos, descrevendo, e exemplificando, o dispositivo didático da «sequência de ensino», construído no quadro do grupo de investigação «Protextos», refletindo-se sobre a importância da utilização de materiais didáticos significativos para uma aprendizagem discente também efetiva.
Our contribution addresses the key principles advocated by the (new) Didactic of Text Production, describing and exemplifying the didactic device "teaching sequence ', built in the framework of the research project ‘Protextos', with the coordination of Luisa Alvares Pereira, reflecting on the importance of using significant didactic devices for an effective student learning.
Peer review: yes
URI: http://hdl.handle.net/10773/17455
ISSN: 1646-9526
Publisher Version: http://www.exedrajournal.com/wp-content/uploads/2015/07/10-195-208-LUISA-E-LUCIANA.pdf
Appears in Collections:CIDTFF - Artigos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Contributos para a aprendizagem da escrita.pdf1.63 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterLinkedIn
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.